Gå til innhold

nekter å ligge med dyne eller pledd

Anbefalte innlegg

Skrevet

og nå går vi en ny vinter i møte!

Min 2 åring har siden han ble stor nok til å sparke den av NEKTET å sove med noe over seg. Om jeg legger en dyne over han etter at han har sovnet så våkner han få minutter etter og sparker den av i sinne. Lette tepper kan fungere helt til han snurrer rundt så er jo det borte. (snurrer hele tiden) I vogna er det greit, der aksepterer han det men ikke i senga. Har også prøvd med vognposen i senga, men neida. I leiligheten vår kan det bli litt kjølig på kaldeste vinteren.

Andre med lignende erfaringer som kan komme med noen tips?

Nå ligger han med ullundertøy, tykk pysj og ullsokker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme utfordringen! Så dersom noen har gode råd, så mottas de med takk :)

Så vi kler også godt på om kvelden. Det er slik vi også løser utfordringen. Tuppa her får panikk dersom jeg forsøker å lure over dyna etter at hun har sovnet. Det er max 30 sekunder etter at dyna er over, så våkner hun og hyler.

Skrevet

Sånne soveposer med hull til armene som de selger på hm osv.? Hvor kaldt er det på rommet. Høres jo ut som ulltøy med pysj over skulle holde.

Skrevet

Så lenge han er frisk og raks og sover godt så er det nok ikke så farlig om han vil sove uten dyne tenker jeg. Eldste gutten sover også mye uten dyne, men det har blitt bedre. Det hjalp faktisk da vi fikk Postmann Pat dynetrekk.

Skrevet

Vårt barn er litt eldre, så det begynner å hjelpe. Vi har rett og slett brukt ullpysj og i perioder hadde vi også ullstrømpebukse på (sokkene ble tatt av). Nå ved 3,5 år er det ikke noe problem lengre. Kryper under dyna når det blir kaldt nok.

Skrevet

Så rart, trodde det var bare jeg som hadde så tullete barn, hehe :) men jeg ahr iallefall to :D begge mine liker ikke å ha dyne på seg. Førstemann var helt ekstrem, han våkna tvert jeg la en dyne over han, men nå er han snart 4 år og finner som oftest dyna hvis det blir kaldt. Han på 1,5 la jeg merke til ble litt kald på natta i helga, så idag skal jeg ut å se etter kortermet ullbody for å ha under nattdrakta. det er ull det også, men ble kald likevell. han hater jo også senga si, så han ligger sammen med oss store deler av natta og vi liker å ha det kaldt.

Men det blir iallefall mitt tips, ha en ullsinglett/body under nattdrakta så blir de ikke iskalde iallefall og tykke ullsokker eller to par.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...