Gå til innhold

Hva gjør jeg med en nabounge som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å henter ut posten vår fra postkassa og kaster på bakken? og masse andre ting som herverk osv...nytter ikke å prate med mor så det er sagt!!

Er vel strengt tatt forbudt å gå i andres postkasser vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legger ei lada musefelle i postkassa såklart.... Preventivt nok det, vil jeg tro.

Skrevet

Har du lagt flere tråder om dette før?

Om det er deg så sier jeg igjen: Ring barnevernet!! Ungen blir jo utsatt for omsorgssvikt. At du kan sitte å se på det uten å løfte en finger!!!

Skrevet

Setter lås på postkassa.

Ellers kan du jo si til ungen at du kommer til å politianmeldte det h*n gjør. De fleste unger har veldig respekt for politiet.

Skrevet

Det er faktisk ikke lov å "stjele" post, det kan du melde til politiet.

Politiet vil selvfølgelig gå på foreldrene, og nytter ikke det går de til barnevernet. Kanskje greieste måten å gjøre det på, la politiet ta støyten.

Skrevet

Ënig med 21.09.. Dette minner veldig om andre ting du har skrevet før. Ring bv..

Skrevet

Ville faktisk lagt en "ladd" musefelle i kassen,evt låse den

Skrevet

Noen som sa at jeg kan høre med Konfliktrådet? noen som har vært borti det før?

Og dere andre som lurer på om jeg har skrevet tråd om ungen før :JA

Jeg skal til skolen i morgen å i møte for de har observert disse guttene det er snakk om og spent på hva de har finni ut for å si det sånn.

Ungen er utspekulert til de grader og jeg tørr ikke la min gutt gå alene til skolen for hvis det skjer noe på veien så vil han få skylda selv om det var de andre som gjorde det

hi

Skrevet

...voksent. Skyld på ungen når det er foreldrene som har feila.

Skrevet

Men herregud da menneske! Du er en voksen og du sitter å ser på at et barn blir utsatt for omsorgssvikt og du gjør ingenting. Ingenting!!

Jeg blir helt satt ut av folk som deg!! Du vet at gutten ikke har det bra hjemme og at dette gir seg utslag i en, mildt sagt, rampete oppførsel. Likevel så gjør du ingenting. Vel, bortsett fra å skylde på gutten. Har han oppdratt seg selv?

Tar du som voksen ikke noe ansvar for å hjelpe andre barn??

Jeg blir matt. Og trist......

21:09

Skrevet

Ingen som har bedt deg å svare:)

Og jeg gidder ikke ha det på meg at JEG melder andre til BV. Hadde dere kanskje gjort det? det blir faktisk snakk om det rundt omkring

hi

Skrevet

Skolen har på ingen måte rett til å dele ting med deg om disse guttene. Så hvis skolen eiern noen form for integritet så kan de ikke informere deg om hva de har "finni ut" her.

Skrevet

"dem har observert disse guttene"? Skjønner ikke hvordan det kan være lov at noen sitter og observerer en elev, uten at han eller foreldrene vet om det. Synes det høres helt skrekkelig ut. Det ender jo i en psykolograpport.

Skrevet

Du gidder ikke ha det på deg???? Men du gidder å ha det på deg at du driter i at dette barnet ikke har det bra? Hvordan får du sove om natten?

Ring politiet i det miste! Tafatte kvinnemenneske......

Skrevet

Fordi gutten min blir ertet av disse så har skolen valgt å observere disse..selvfølgelig har de lov til det. når det er snakk om mobbing har skolen ganske mye de har lov til skal jeg si dere.

hi

Skrevet

Skolen har ikke lov? hehe..da tar dere feil. jeg har allerede vært i møter og fått vite ganske mye ser dere.

Og skal jeg som mor være bekymret når jeg sender guttungen til skolen (at han går) og plutselig får jeg vite at de pøbelungene har drivi faenskap med gutten min. han ene sier jo det er lov å drepe hvis man ikke holder det man lover...så gudene vet. og jeg fikk faktisk bekreftelse av en annen mamma i dag at hun også hadde hørt dette og drap osv..

hi

Skrevet

Jeg hadde en tråd her på fredag om at jeg har meldt naboene til barnevernet. Klart man stiller opp for barna og for de barna som trenger hjelp!

Du velger altså å tenke mer på deg selv enn på et barn som trenger hjelp?? Skammelig. Direkte skammelig!

21:09

Skrevet

Herregud, er du helt korka eller? Gjør noe da menneske!

Skrevet

Likevel så gjør dere ingenting enn å sutre om at det er så synd på dere??! Er dere 5 år eller? Siden dere er så evneveike at dere ikke klarer å ringe barnevernet for barn som ikke har det bra i hjemmet.

Skrevet

Det er en meget enkel løsning på dette og det er at skolen kontakter barnevernet.

Der har de faktisk meldeplikt om de mistenker at et barn blir utsatt for omsorgssvikt!

Så når du skal på dette møtet forteller du rolig og saklig alt du vet om hjemmeforholdene til dette barnet. Så sier du klart ifra at du regner med at de overholder meldeplikten og ringer barnevernet, du vil ikke ha navnet ditt i denne saken, men de MÅ gjøre noe for å forbedre forholdene til dette barnet.

De er da nødt til å gå videre med saken, og du slipper "ha det på deg" at du melder noen til barnevernet. Men jeg synes du også kan ringe, du kan melde de anonymt om du vil, men om ingen bryr seg vil det jo aldri bli gjort noe for å hjelpe dette barnet. Jo flere bekymringsmeldinger de får på samme barnet, jo fortere vil de ta tak i saken.

Gjør nå din borgerplikt å hjelp dette barnet!

Skrevet

21.27: Nå har ikke jeg lest HI's andre innlegg, men er det ikke litt drøyt å påstå at ungen ikke har det bra hjemme på grunnlag av at han rapper post fra andres postkasser?

Nå vet jeg som sagt ikke hva som har kommet frem om dette barnet i andre tråder, men utifra det jeg leser her var vel det å dra det litt langt?

Skrevet

Hun har skrevet i sine tidligere innlegg at barnet blir utsatt for omsorgssvikt, men HI anser det ikke som sin oppgave å kontakte barnevernet.

21.27

Skrevet

Problemet er at skolen ikke ser det som vi ser her hjemme..skolen ser kun erting,mobbing, og det kanskje er grunn nok jeg vet ikke ,får vite mere i morgen.

Har snakket med skolen om alt dette og de sier at så lenge guttene oppfører seg bra er det ingenting de får gjort. men det var den gang for nå vet skolen mere og de har sagt selv at de ser at min sønn blir ertet mer enn de kan akseptere så jeg håper virkelig at det blir gjort noe. skulle gjerne sett at disse foreldrene ble innkalt til et møte med skolen også.

hi

Skrevet

Kan dere gi litt sammendrag fra de andre trådene? Hva er den omsorgssvikten som nabogutten blir utsatt for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...