Edelweis Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Det hele startet på natten kl 04.47. Jeg hørte i søvne at det kneppet i magen og husker at jeg drømte at vannet gikk, eller at jeg mente jeg hørte kneppet men det kom ikke noe vann, og i drømmen spurte jeg meg selv hvorfor kommer det ikke noe vann. Etter litt kjente jeg første rie og våknet. jeg sa til sambo at jeg hadde litt vondt. -ååh, stakkar deg, var det det jeg fikk til svar da han tok om meg. jeg kjente etter noen få minutter en rie til. reiste meg og da kom det vann. sambo skjønnte raskt at det var alvor og løp etter meg på badet. hvor jeg inntok plassen på toalettet og pustet meg gjennom rie nr 3. jeg ringte til føden og sa at de måtte sende ambulanse med en gang siden jeg har hatt 2 raske fødser tidligere. og jeg fikk varslet besteforeldre som skulle passe barna. mannen fikk i oppgave og vekke ungene og sørge for dem. på badet kom en 5 åring som var så forståelsesfull og snill. spurte om jeg skulle føde babyen nå. =) så kom det en 3 åring som ikke var fullt så snill. hun forlangte plassen på do og begynnte å hyleskrike da jeg sa at hun måtte gå på den andre doen fordi jeg ikke kunne flytte meg. hun fortsatte og trasse og skulle ikke kle på seg, og heller ikke høre etter, bare sutret og jeg prøvde iherdig og puste meg gjennom riene som kom med 3 minutters mellomrom. tilslutt hadde alle sammen fått på seg klærne og jeg ventet og ventet på ambulansen som jeg syntes brukte en evighet på å komme seg til oss. barna ble plassert i bilen og jeg lå på gulvet og ventet. det gjorde ikke fryktelig vondt, men litt vondt var det. husker jeg sa til sambo at det gått kunne ventet noen dager til dette, enda jeg hadde vært så utålmodig den siste tiden. ambulansen kom og jeg kom meg opp i senga og inn i bilen. husker turen var ubehagelig og lang. Der de satt og snakket om fødselen til hun ene som var med, hun hadde nemlig født sitt 3 barn i sykebilen noen år tidligere.. NICE, jeg var jo ikke lite redd for at det skulle skje meg. riene kom med 2-3 minutter mellom og varte 30-40 sekunder. de var overlevelige men litt vonde. kom inn på sykehuset og kjente at jeg måtte på do. fikk sjekket åpning og det var 4 cm bare så jeg fikk lov til å gå på do og det var enda godt det viste seg at det var bare den ytre fosterhinna som hadde sprukket, så vannet var ikke gått skikkelig enda. kl var nå kvart over 6. kl halv 7 ble jeg stresset pga av JM skifte, ville ikke skifte JM midt i action. Jeg fikk satt antibiotika intravenøst pga GBS i urinen. kl kvart på 7 kjente jeg pressrier og sa jeg måtte presse. JM sa jeg skulle kjenne litt på det og se om det var pressrier jeg kjennte. hun hørte raskt at jeg ikke klarte å holde igjen og ville sjekke åpning. barnepleier var ute akkurat da, så sambo fikk æren av å holde opp foten min, jeg lå i sideleie pga bekkenløsning. jeg presset på og hodet var på vei ut da JM sjekket åpningen. -her blir det baby ja, hører jeg henne si. og når hodet var ute sa hun at babyen kikket på pappaen sin. -hvorfor i helvette står pappaen der, tenker jeg.. men lite kunne jeg gjøre med det. etter en pressrie til kom baby og resten av fostervannet. kl var 07.02 akkurat 2 timer og et kvarter etter jeg våknet av første rie. En nydelig gutt på 3900 g og 53 cm lang. Fødselen var flott og all smerte forsvant med en gang han kom ut. Jeg fikk ingen sting heldigvis. nå er det 11 dager siden prinsen kom og jeg har allerede sluttet og blø, magen er borte og ammingen går supert over all forventning. så dette ble den beste fødselen og ettertiden av alle 3. Lykke til alle dere som går og venter. jeg misunner dere den følelsen av å få den nyfødte på brystet. Takk for meg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Gratulerer så mye med lille prinsen =) Lurte på hvor det hadde blitt av deg her inne, men nå skjønner jeg det jo =) =) Må bare spørre.... Var det kun raske fødsler tidligere som var grunn til at du fikk ambulanse?? Bor dere langt fra sykehuset?? Jeg har født på henholdsvis 3 timer og 2 timer+20 min med de to forrige, men får ikke ambulanse fordi... Vi bor ca 30 min fra sykehuset... Kos dere masse med babyen alle sammen =)
januarbaby012 Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Åååå så fin historie Gratulerer med lille pirnsen ønsker meg like greit fødsel lykke til videre
strikkedilla Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Gratulerer så mye med sen lille! Håper jeg kan få en like enkel fødsel som deg! Men helst ikke fullt så rask siden vi bor 2 timer fra sykehuset!
vi3 Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Gratulerer med prinsen din ) Jeg storkoser meg sammen med min ))
Venter nr3 er 22 år Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 jeg vet ikke grunnen til hun fikk ambulanse,men vil komme med det jeg vet. jeg har født 3 raske ganger,og har kunn 20 min til sykehuset,og di har sagt til meg at det bare er å ringe så kommer ambulanse om jeg er redd det skal gå fort denne gang også.eller at di evnt står ved akuttmottaket å tar oss imot. men vil tro at det var pga mannen skulle kjøre barna som gjorde at hun måtte avgårde i ambulanse... sånn har i allefall jeg tenkt.. at jeg vil ringe ambulanse om det tar lang tid for oss å få barnevakten hit men det er meg
Edelweis Skrevet 14. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2011 Jeg fikk ambulanse fordi jeg hadde så raske fødsler bak meg og fordi vi har en times kjøretur til sykehuset. jeg har vært så redd for at vi ikke skulle rekke fram så JM har sagt på forhånd at jeg skulle få ambulanse. og så måtte vi jo ha med jentene da, som hadde gjort det ekstra dramatisk om vi ikke hadde rukket frem! =) Håper dere alle sammen får slike fine fødser også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå