Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Energidrikk og kaffe til 11 åringen med lov av sine foreldre. Er det virkelig greit? Kjente jeg ble lettere sjokka, men begynner å lure på om jeg er blitt altfor gammel til å forstå dagens...., man kan da ikke kalle det ungdom heller?!?!! Jeg får si dagens store barn da
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Høres ut som en oppskrift på hvordan få overvektige barn spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Ja og hull i tennene, men hva med all koffinen? Det kan da umulig være lurt det heller
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Energidrikk er det faktisk aldersgrense på. Vet ikke om de er så strenge på det i Norge, men i Sverige er det 16 års grense.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Enkelte butikker kommer det opp at de må vise legitimasjon på enkelte energidrikker. Barn bør ikke få energidrikker, de er ikke helt bra for dem... Kaffen kan de drikke koffein fri så den er ikke så ille...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Neida, denne fikk vanlig kaffe og energidrikker jeg brukte å blande ut i sprit da jeg var 20... Jeg nektat han begge deler, men ble korrigert av foreldrene... Vi snakker flere bokser/kopper på samme kveld også. HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Men da blir det jo helt galt... Jeg drikker knapt to energidrikker hvis jeg drikker det på dagtid. (på fest kan jeg drikke3-4 par i stede for alkohol men da på hele kvelden) Fikk de han til å sove med så mye koffein innenbords?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Vet ikke. De har en regel om at det er "det samme" hva ungene gjør etter leggtid bare de er på rommet og det var han Om øynene var lukket aner jeg ikke. Kjenner jeg blir litt bekymret for slikt jeg da, men så er vel jeg over gjennomsnittet hønemor også HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 det er farlig for de små å få i seg så mye koffein, det setter hjerterytmen i høygir. Pulsen blir svært høy. Det kan i verste tilfelle føre til uregelmessigheter eller hjertestans. Voksne mennesker kan tåle relativt store mengder, men hvem har vel ikke sittet med harahjerte etter for mye kaffe på tom mage?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Det er jo 14 årsgrense på det i de fleste butikker...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Verken kaffe eller energidrikker er for barn. I min butikk var det 14 års aldersgrense for å kjøpe sånt. Ikke greit, også alt det sukkeret og den koffeinmengden da..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Det som er dumt med den aldersgrensen er at den ikke er lovsatt, men en veiledene fra fabrikkene. Så det er opp til hver enkelt butikk å sette en aldersgrense hvis de i det hele tatt vil ha en. I min kiosk så har jeg 16 år og jeg er streng, for synes det er noe forbanna tull at unger fra 10 år og oppover drikke Red Bull og lignende. Ser de flyr rundt i sentrum her med en boks i hånden og synes de er super kule. Bare tull!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå