Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Barna mine er vant til å klare seg noen timer "alene" om dagen. De kan få være alene opptil 2-3 timer på dagen, men har fammilie 200 m unna som vet de er alene og som de vet de kan gå til, og de har også folk vi kjenner og stoler på vegg i vegg. Dette er noe de liker og som vi ikke har noe problem med. Jentene er 7 og 5, men vi har aldri latt dem være alene når de sover. Denne helgen er jeg alene med dem. Jeg skulle gjerne løpt en tur i kveld, men er litt usikker på hvor lenge jeg bør la dem være alene inne. Selv om de "aldri" våkner liker jeg ikke helt tanken på at de skal gjøre det akkurat når jeg er ute. Det jeg tenkte var eventuelt å ta en treningsrunde med intervallløping rundt låven (bor på gård). Da vil jeg ikke være langt unna, men likevell vil jeg ikke høre dem med mindre de går ut og roper på meg. Hva synes dere? Er det ok å være ute 30-50 minutter (kan jo stikke hode inn i gangen innimellom) når man aldr er mer enn 100 m fre inngangsdøra?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Ville ikke gjort det uten å ha en reserveløsning. Hva om du snubler og brekker noe, blir påkjørt eller hva som helst. Evt. om det begynner å brenne, eller det skjer noe med barna. Ville avtalt med naboene, evt. brukt en babycall, walkie talkie, så du kunne hatt litt snøring på hva som foregår hjemme.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Skal litt til å bli påkjørt om man bare løper rundt låven hjemme og det går jo ann å ha mobilen i lomma. En mor kan jo forrulykke inne i huset også. Hadde jeg vært HI hadde jeg gjort det. Hvis avstanden er så kort er det jo bare å stikke innomm hvert kvater eller så.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Jeg går ikke for å være hysterisk, men å la en 5 åring og en 7 åring være alene 2-3 timer synes jeg er uansvarlig...............
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 "Alene" betyr bare at de har huset for seg selv. Vi bor på gård med flere mennesker rundt samme tun og besteforeldre, som vet de er alene, 200m unna. Jeg skrev det bare for å vise at de var vant til å være litt alene. Akkurat det ser jeg ikke som noe problem. Ungene elsker det og jeg ser det ikke som værre at de er "alene" inne enn at de "alene" ute når de leker. For meg blir det noe annet om kvelden når de har lagt seg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå