Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Det siste året har vi vært gjennom umenneskelige prøvelser. Vi har mistet barnet vårt og vi har hatt en sen ma med tvillinger. Jeg vil berømme de menneskene vi har møtt i vårt livs mareritt! Helt fra dag en da det ble oppdaget at lille var så syk at h*n ikke kunne leve har vi blitt møtt med profesjonalitet, omsorg og respekt. Alle rundt oss, fra leger, jordmødre, sykepleiere og ambulansepersonell har gjort sitt ytterste for å gjøre en vanskelig tid lettest mulig. De har ordnet alt praktisk, de har hørt på våre ønsker og tanker og vist en omtanke som er helt unik. Sykepleiere og ambulansepersonell sto med tårer i øynene da vi reiste hjem for å la lille få bo hjemme de siste dagene i livet sitt, og vi har hatt døgnkontinuerlig kontakt med lege og jordmor så lenge vi følte behovet. Jeg blir så lei meg når alt vi leser om er hvor "elendig" vi har det i Norge og hvor misforståtte alle føler seg når de ikke får hjelpen de forventer. Hos oss har det vært stikk motsatt - vi er imponert over hvor godt alt fungerer når katastrofen rammer en helt vanlig familie. Alt som kunne gjøres ble gjort - og det uten å bringe kostnader på banen en eneste gang. Vår lille engels liv ble altfor kort - men h*n kostet nok samfunnet mer i kroner og øre enn et friskt barn gjør hele livet, og dette var aldri noe tema - man gjorde det man kunne og når det ikke var nok, sitter vi som foreldre igjen med vissheten om at intet er uprøvd. Det er viktig å fokusere på ting som kan bli bedre, det må man aldri slutte med, men det er minst like viktig å være takknemlig for at vi bor i et samfunn hvor ting fungerer, Jeg er takknemlig for å bo i verdens beste land!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Har samme erfaring med helsevesenet som deg. Har hatt et veldig sykt barn, og har ikke opplevd en eneste negativ ting iløpet av de 2 årene vi har bodd på sykehus! Jeg er også takknemlig for å bo i verdens beste land!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Må nesten takke " på vegne av Helsenorge"! Jobber ikke med barn, men i voksenpsykiatrien. Det er noen ganger tungt at det bare skrives om det som er feil, og aldri om alle som faktisk får god behandling. Har selv vært pasient i somatikken ved flere anledninger og opplevd god behandling. Kan alltids pirke på noe, men jeg ble da frisk!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Du som har skrevet dette innlegget har kanskje lest mitt tidligere innlegg i dag, mulig jeg tar feil. Er kjempe fint å høre at dere har fått så god hjelp, oppfølging og medfølelse i deres situasjon. For dette må være noe av det tøffeste noen opplever. Dere har min dypeste medfølelse. De fleste som går ut i media med sin situasjon er så desperate på å få hjelp at de ikke ser noen annen utvei. Tror det er veldig få som gjør dette for å få oppmerksomhet eller bare for å rakke ned på helse norge. Men vi har jo sett opp til flere tilfeller der mennesker har gått ut i media, har fått den hjelpen de trenger etterpå. Så hva sier det da? Jeg har blitt behandlet helt umenneskelig av leger på sykehus. Kunne ha skrevet en bok om alt jeg har opplevd. Har ikke lyst å gå mer inn på min situasjon, men poenget mitt er: Hva skal vi som ikke får den hjelpen vi har rett på, vi som ikke blir respektert og vi som blir møtt med dårlige holdninger av personer som vi skal kunne stole på gjøre?? Skal vi bare sitte å være stille og godta alt sammen fordi helse norge gjør så mye annet bra? Skal vi finne oss i å bli behandlet på en sånn måte?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Flott lesing, ingen ting er bedre enn at folk opplever hjelp og omsorg i helsevesenet. Og jeg må gi et kompliment til deg og din familie, dere har helt sikkert ut fra innlegget ditt tatt imot hjelp på en fin måte, og som helsepersonell blir man alltid ekstra motivert for å gjøre en god jobb når menneskene man møter er mottakelige. Selv om man selvsagt hjelper alle.vt
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Tusen takk for gode ord. Vi har tatt imot all hjelp som er tilbydd oss og vi har vært helt åpne, både mot helsepersonell og privatpersoner om hvordan vi har det og hva vi ønsker - og jeg ser jo at det gjør det "enklere" for dem som skal hjelpe oss - ingenting er vel verre enn å føle seg hjelpesløse når noen rundt en har det vondt. Og til deg, 15.29, så synes jeg selvsagt at det er svært viktig å få satt lys på ting som ikke fungerer, og det er viktig at alle skal bli tatt på alvor. Det jeg mener når jeg trekker frem de som klager, er de som (og dette er tatt fra min egen omgangskrets) klager uansett, det være seg at de må vente litt på venterommet på legesenteret, eller føler seg misforstått den ørtende gangen de tar kontakt med legevakta for ting som gjerne kan vente både en dag og ti. Det er ofte disse menneskene som roper høyest og klager mest. Mange av dere som virkelig sliter har ikke ork til å ta opp kampen mot byråkratiet - og det må man aldri godta. HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 vil bare gi deg en klem.. bra at noen har så god erfaring med helsenorge Man skal ikke måtte "slåss" med leger/sykepleiere slik som desverre mange må
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå