Gå til innhold

Noen som har vært/er kronisk syk, og som ikke har fått hjelp av helsevesen her i Norge?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært syk i over 7 år no, og legene finner ikke ut hva det er.. Så no blir jeg bare motarbeidet av leger og sykehus, får ikke noe hjelp i det hele tatt. Vet ikke hva jeg skal gjøre, de tror ikke på meg selv om jeg har ganske alvorlige symptomer. Så lurte på om det er noen som har vært i lignende situasjon, hvordan de har gått frem for å få hjelp, og om de kanskje har fått hjelp i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du si at du ikke får hjelp??

Hvis du er henvist og utredet, så har du jo faktisk fått hjelp. At legene ikke klarer å sette en klar diagnose fordi de ikke vet hva som feiler deg, så er jo det en helt annen ting. Dessverre er det ikke alt legene klarer å løse.

Jeg har også en kronisk sykdom og har en "sekkediagnose". Det finnes ingen kur, og jeg må leve med symptomene mine. DET betyr imidlertid ikke at jeg ikke har fått hjelp av helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit, de har tatt standard undersøkelser. Og helse norge er veldig flinke på standard ting som diabetes, hjerteinfarkt osv.. Men med en gang det dukker opp noe litt utenom det vanlige så gir de opp med en gang. Og visst du hadde visst hvordan jeg har blitt behandlet av leger så hadde du fått sjokk. Er greit det at de ikke kan finne ut av alt, men da må de henvise videre til andre som er flinkere.

Men gidder ikke sitte her å "forsvare" meg, og hadde ikke tenkt å si så mye om min tilstand. Det jeg lurte på var om det var andre som hadde vært i en sånn situasjon og hvordan de hadde gått frem, og om de hadde fått hjelp i utlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at du skal henvises videre til konkrete spesialister, så kan du selvfølgelig be om det!

I de fleste tilfeller er jo dette noe legene vurderer når de ikke klarer å hjelpe pasienten. "greit det at de ikke kan finne ut av alt, men da må de henvise videre til andre som er flinkere". Men i noen tilfeller har man faktisk ikke noen andre å henvise til. Noen ganger må man kanskje innse at man ikke klarer å finne en konkret diagnose eller behandling.

Du kan selvsagt gå til lege i utlandet. Eller til alternative behandlere her hjemme. Men da må du også sannsynligvis finansiere det selv. Uten å vite noe mer om situasjonen og tilstanden din er det vanskelig å komme med noen konkrete råd ift hvor du evt. kan henvende deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...