Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Er passe dum i hodet! Jeg skjønner ikke at de tør... I helgen har det vært 3 nye voldekter i Oslo. Og en av de voldtektene skjedde i en pirat taxi, jeg skjønner ikke hva som får jenter til å sette seg inn i en fremmed bil når de vet hva som skjer i Oslo om dagen...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Skjønne rikke hvem disse gjøkene er som voldtar jeg da Men ja, tildels enig. Jenter har et visst ansvar om å passe på seg selv, ikke gå alene og ikke ta pirattaxi.. Utrolig trist utvikling.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Tar pirat taxi selv noen ganger.... men kjenner personlig sjåføren eller er det en kompis av en god venn/venninne.... Er man så dum at man pirat taxi med fremmed sjåfør, så får man bare ta konsekvensene.... Her i byen er det nesten like risikabelt ei stund og ta vanlig taxi som pirat...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 13:32 Du kan da umulig ha fått med deg hva en pirattaxi er...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Mener du helt seriøst at man bare får finne seg iå bli voldtatt om man tar pirattaxi?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 I ett av tilfellene (ikke det som skjedde denne helga, men tidligere) var faktisk pirattaxien "utkledd" som en vanlig taxi. Så i Oslo er ingen trygge.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Det er forskjell på å mene at jenter ikke burde ta pirattaxi for å beskytte seg selv og det å mene at man må finne seg i å bli voldtatt om man tar pirattaxi. Alle vet at det har vært mange voldtekter i Oslo den siste tiden, det er selvfølgelig ikke greit, men inntil man får tatt de som voldtar, så må alle passe seg selv best mulig så man unngår å havne i situasjoner hvor det er lettere at det kan skje. Og det å betale venner/bekjente for å kjøre seg hjem er ikke det samme som å ta pirattaxi.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Med den voldtektsbølgen som er nå ville ikke jeg engang gått på byen i Oslo. Heeldigvis bor jeg i en "liten" by med uteliv:)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Ojojoj... pass deg litt nå, HI. Jeg la inn omtrent samme innlegg sist helg etter at ei jente ble voldtatt i pirattaxi i Porsgrunn. Og det synes moderator tydeligvis var å trå over streken, så det ble slettet gitt.... *rister på hodet*.. Men ja, de må være bra tette i pappen for å ta pirattaxi.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Jeg for min del skjønner meg ikke på hvorfor man skal ut og feste og drikke seg drita i helgene. Er jo ikke noe gøy/hyggelig å gå ut (snakker om ute på byen i Oslo), bare fullt og bråkete overalt. Synes det er mye bedre med venninnekvelder/vennekvelder der man kan snakke sammen og kose seg. Men så er vel jeg sær da. Aldri likt å bli full eller å drikke noe særlig, og har dratt hjem senest tolv-ett siden jeg var 18 år (er nå 26)... Dette har ikke noe med voldtekter å gjøre: det er ALDRI greit å voldta noen uansett!! Det må være helt klart.. Men drita-på-byen-greia har jeg aldri forstått meg på Flere som føler det som meg?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Man skal ikke finne seg i å bli voldtatt om man tar pirattaxi. Jeg skal ikke finne meg i at noen stjeler tv'n min om jeg setter den ut i hagen og drar på ferie, eller om jeg går fra ulåst bil i Oslo, med tusenlapper liggende, så skal jeg ikke finne meg i at de blir stjålet. Likevel bør jeg regne med at det er stor sannsynlighet for at det skjer. Alle har ansvar for å sikre seg og sine.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Jeg er enig med deg (Selv om jeg har vært drita på fest hos kjente hvor jeg har overnattet)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #13 Skrevet 13. november 2011 Prat taxi er pirat taxi om du kjenner sjåføren eller ei. Jeg kjenner til flere som kjører pirat taxi, og benytter meg av det. Jeg er ikke så tett i pappen og sitter på totalt ukjente...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 Nei det gjør jeg ikke... Men jeg mener at når man er dum nok til å hoppe inn i bilen til ukjente, så er man rett og slett idiot...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 Ja, det er dumt å ta pirattaxi. Og så?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 Hadde det vært en muslims mann med samme uttalelser, "dumme jenter som tar pirattaxi" hadde det bltt avisoverskrifter, samme som når noen somaliske menn mener at noen kvinner ber om å bli voldtatt. mange norske som mener det samme.. Men ja, det er idiotisk å sette seg i en pirattaxi, spesielt nå når det er så mye politi, nattravnere og observante mennesker rundt i by`n, hvorfor benytte seg av det nesten eneste som ikke er sikkert...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #17 Skrevet 13. november 2011 De fleste som blir voldtatt blir voldtatt av mannen sin. Så jenter som er hjemme hos mannen sin er passe dumme i hodet.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Akkurat det samme tenkte jeg når jeg leste avisa i dag, HI! altså det har vært en voldtektsbølge i Oslo i flere helger på rad, store overskifter i avisene, noen voldtekter utført i pirat taxier.... Også er du faen meg så dum at du tar en pirat taxi???
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 Du er passe dum i hodet hvis du setter deg inn i en vilt fremmed bil. Det er jo omtrent som å be om det. Ja, jævlig å bli voldtatt, men man kan faktisk gjøre noe for å beskytte seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå