Gå til innhold

jg ble "sparket" fra min praksisplass UTEN GRUNN. Har jeg noen rettigheter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde opplyst til denne "arbeidsgiveren" at jeg skulle i et møte en uke i forkant og at jeg derfor ikke kunne komme den dagen. dette var i orden og ble skrevet ned i avtaleboken hennes.

hUn ringte meg samme dag møtet var og spurte hvor jeg ble av, og jeg minnet hennne på møtet. Hun ble pottesur og sa det ventet KUNDER som skulle ha time hos mEG som hun hadde satt opp. dette fant hun sg ikke i, og riingte skolen og sa hun kunne ikke ha meg der lengre.

jeg stod da uten praksisplass og ingen andre plasser var ledig. jg fikk beskjed fra skolen at jeg kunne ta praksis senere. Unsettt ble hele skoleåret mitt fucket av dette.

var det hun gjjorde llovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de gav meg jo ikke kontrakt en gang! men arbeidsmiljøloven gjelder uansett. har bevis på at jeg var der både fra skole og andrre ansatte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type praksiss var det du hadde da? Om du er lærling har du en del rettigheter, men om det bare er praksis i en uke eller tre ordnet gjennom skolen, der "arbeidsgiver" ikke får noen godtgjørelse fra skolen eller liknende tror jeg ikke du har noen rettigheter i forhold til "arbeidsgiver", men da skal nok skolen sørge for at du kan få avviklet praksissen din. Snakk men læreren din, og om du ikke kommer noen vei der snakker du med veileder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan praksis er d du har?

OM det er praksisplass via høyskole osv..så kan du ha så og så mye fravær uten at det skal påvirke muligheten til å fullføre praksis...(20% ofte)

Men..i og med at du skriver det om å ta i mot kunder..så antar jeg du er lærling? Da vet jeg ikke helt hvordan det er... Men tror uansett ikke hun kan gjøre dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...