Gå til innhold

Nescafè Dolce Gusto Circulo kapselmaskin - Hjelp noen?


♥Love is in the aiR♥

Anbefalte innlegg

Mannen fikk denne i dag av ungene, og nå har vi prøvd den, og det er noen ting vi ikke skjønner og ikke finner i boken...

 

1) Må man selv følge med og stoppe den når det er nok vann?

 

2) Hvordan er det med de drikkene der man skal ha flere kapsler? Må man ha glass med ml mål på innsiden slik at man må stoppe den selv på rett ml og sette inn ny kapsel?

 

Blir super glad om noen kan svare, så jeg får laget meg en god kopp med et eller annet! (redd for å gjøre feil og få en dårlig opplevelse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

På første spørsmål kan jeg svare og på nummer to kan jag bare tro..

 

du må selv følge med når det er nok veske, den staken som står opp på maskinen drar på til midten eller til siden for å stoppe.

 

Du skal vel sette to kopper inntilhverandre?

 

Lykke til håper du blir mer fornøyd når du blir kjent med maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

 

Det virker som om vi må stå å se på og stoppe den selv ja, men er ikke hele vitsen med en slik maskin at den lager en kopp kaffe til deg mens man feks gjør noe annet?! Trodde det var litt av vitsen - at man slapp å stå og følge nøye med på ml;-)

 

Men to kopper inntil hverandre? Skjønte ikke hva du mente der, det går jo bare en og en kopp i den maskinen:) Eller kanskje du mente kapsler? men det går jo heller ikke... hmmm

 

Jeg håper vi skjønner oss på den, og blir vant til den ,så vi kan servere deilig kaffe til jul;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja du må følge med og stoppe den selv. I starten tok vi bare feks to dl i vannbeholderen av gangen, og tømte den. Etterhvert vet vi hvor høyt det skal opp på koppene. Har bare to sorter kopper.

 

Når du skal ha o kaos er gjør vi det samme. Passe høyt med melk, deretter passe med kaffi.

 

Viss du bruker desilitermål og fyller vanlig kaldt vann i koppene ser du ca hvor høyt det skal vere.

 

Vi syns det var litt ting ondt i starten, men er veldig fornøyd nå.

 

Tips: varm opp koppene med varmt vann før du lager kaffi i de. Eller kan matfisk bli litt kald.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 12.23 :)

 

Hadde håpet at noen fortalte om den magiske knappen som gjør at den stopper selv.... hehe;) Men jeg får gjøre som du sier: gi den en sjangs og bli kjent med den! Har aldri før tenkt over hvor mye koppene tar, men nå får vi vel kontroll på det også! Håper det blir en vanesak etterhvert;)

 

Skal prøve med to kapsler nå, satser på at det går bra... Skal måle opp så det ikke er mer vann i beholderen enn det jeg trenger. Satser på at vi blir fornøyd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg.. dere har nok kjøpt den som er halvautomatisk ja..:/ Da kan du desverre ikke finne på noe annet mens kaffen blir laget..

den helautomatiske koster noe mer nemmelig..

 

men her er hva du må gjøre.. når du kjøper bokser med caffe, står det utenpå om det er 8+8 (to kapsler) eller 16pak. I tillegg er det forskjellig på nesten alle typer hvor mye vann som skal i. det står i lokket. noen kaffetyper skal du ha 200ml, andre 180ml espresso er vel bare 40ml. så du må lese, også må du huske. ta f.eks et desilitermål første gangene. kjør hendelen til du kommer til f.eks 100ml (hvis det f.eks er melk) også tømmer du det i kaffeglasset/kruset og husker sånn ca. hvor langt opp det er på koppen også fortsetter du.

 

Lurt å lese bruksanvisningen både for rengjøring og div.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke helautomatisk maskin til den prisen dessverre.... Poenget med maskinen er å få seg en kopp med drikke. Ikke at du skal kunne gjøre noe annet i mellomtiden. Tar uansett 30 sekunder da, så jeg ser ikke helt det store du skulle få gjort ;) Du må jo ikke stå å glo på den hele tiden heller, du lærer deg fort sånn ca hvor lang tid det tar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe derfor jeg likeså byttet inn vår som vi kjøpte på Elkjøp, har nå en tassimo, trykker på knappen og må overhodet ikke følge meg på når kaffen/kakaoen, teen er ferdig! Koster forresten 699 hos coop nå om du er medlem og samme maskina koster 1499 ord på Elkjøp!

 

Bytt in dritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det kommet mange nye svar ja!

 

Vi er blitt godt kjent med den i helgen, og må innrømme at vi er en smule forelsket;) Det jeg mente med å gjøre noe annet, var å ta ut melk fra kjøleskapet, ta ut kopper fra skapet, finne frem skjeer osv...

 

Men nå er det ingen problem, målte opp ml i koppene, og fant ut ca hva som var hva, og nå vet vi allerede hvilke kopper som trengs til hva! Også tørr jeg sette på kakao til ungene, og finne frem kopper til oss også, mens den går.

Var bare første dagen jeg måtte nistirre på maskinen for å være sikker;-)

 

Har ikke peiling på disse maskinene, og ihvertfall ikke forskjellene. Det med hel/halvautomatisk har jeg ikke peiling på, og ikke nå når jeg prøver å se på elkjøp finner jeg noe om det heller, men det gjør ingenting, we are in love;)

 

Vi drikker ikke så ofte slik kaffe (utenom nå som vi tester ut alt;), men den er jo ypperlig når man skal kose seg litt ekstra, får besøk, eller når ungene vil ha kakao til peiskosen, så tror neppe jeg hadde kjøpt noe slikt om det kostet mer. Også var det jo designet på den circolo som gjorde at jeg endte opp med den ( og det at den var på tilbud da) ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...