Gå til innhold

To uker menstruasjon med hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiral for en knapp måned siden. Hadde en del småblødninger den første tiden, før jeg fikk menstruasjon. Forstår det slik at de fleste mister mensen med hormonspiral, men at det er vanlig å få én omgang før den forsvinner.

Mensen har vært veldig kraftig, og nå har det stått på i nesten to uker sammenhengende. Den kom også fire-fem dager for tidlig i forhold til min vanlige status. Er dette vanlig? Kan det tyde på at noe er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk reagerer veldig forskjellig på hormonspiral. Noen mister mensen mens andre får den mye kraftigere. Jeg hadde mensen i tre uker på det verste, og gikk ca. 10 dager uten før det var på´an igjen... Så utifra min erfaring, tror jeg ikke at det er noe galt hos deg. Dessuten er ikke en mnd lenge, det går ofte mange mnd før det stabiliserer seg.

Skrevet

Tar opptil 6 mnd. før blødningene stabiliserer seg og bli hva du kan forvente videre. Noen har mensen, andre ikke. Er vel ca. 40% som mister den helt. Andre har bare litt, mens atter andre har normalt. Har også hørt om de som får mer en normalt.

Det behøver ikke være noen galt, men om det ikke gir seg snart bør du jo snakke med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...