Gå til innhold

39 i feber.....sove ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 17 mnd som har feber. Han sover alltid på dagtid ute i vogna si. I dag har han feber og kan jeg legge han ut i vogna likevel? Han sovner alltid med en gang der, mens skal jeg prøve inne på dagtid så går det fort minst en time før han sovner hvis han i det hele tatt sovner tross at han er trøtt.

Er det ikke bare godt for han å ligge lunt nede i vogna i posen sin?

3 plussgrader ute...ikke vind!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 39 i feber er han nok ikkje så vanskeleg å få til å sove inne heller. Mine sovnar ofte på fanget når dei er sjuke med feber. Hadde prøvd å unngå å legge han ute.

Skrevet

barn med feber skal alltid sove innendørs. grunnen til det er at når en har feber klarer en ikke å regulere kroppstemperaturen like bra som når en ikke har feber! ute-klær og varm pose kan lett gjør en feberunge enda mer opphetet! legg han i senga me bare body og gjerne et teppe over bena;o)

Skrevet

Ikke sove ute! Det burde du vite HI..

Skrevet

Hva er det for et slags svar, 11..51??

Makan til idot!!!

Gjør ikke noe å legge han ut. Pass på å ikke kle han for mye. Sørg for god lufting ned i vogna og at det selvfølgelig er lunt. Jeg har alltid lagt barna mine ut når de hadde feber så fremt det ikke oversteg 39.

Blir provosert av svar som 11.51. Er ikke dette et nettsted hvor vi kan spørre hverandre om vi er usikre?

Skrevet

nei, det gør ingen ting å legge han ut!! kle på ungen, å legg han i vogna, han ligger lunt, fryser ikke, får frisk luft, å blir sikkert mer åpen i neste (hvis han er tett da?) når han ligger ute..

bare gå å sjekk, å kjenne på han om han er varm eller ikke..

Skrevet

Barn med feber opp til 39,5 kan fint ligge ute. Kle riktig, legg de lunt og ikke minst sørge for god lufting.

Sååå gammel myte at de må ligge innendørs. De skal IKKE ut å leke, løpe etc, det er noe annet. Men å sove i vogn går kjempe fint. Legen min har alltid sagt at dette er ok så lenge man bruker sunn fornuft.

Vet også med meg selv når jeg har feber så er det godt med litt kjølig luft i ansiktet.

Skrevet

Villedu lagt deg ute med 39 i temperatur.? Neppe..... Ville holdt ungen inne.

Skrevet

Det kan være farlig for barn med feber å sove ute. Dere som har småbarn bør sjekke ut slike ting. hilsen barnelege

Skrevet

Så får "barnelegen" fortelle oss uvitende mødre hvorfor det kan være farlig, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...