Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 har time på sykehuset kokken halv tolv og flyet går en og en halv time etter det, dvs KAN hende jeg kommer til flyplassen 20 minutter før flyet går... jeg har ingen bagasje..... er de så strenge at man ikke får være med om man ikke er der en time før?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Jeg vet ikke om det er forskjell på stor og liten flyplass? Jeg renger egentlig med at de er strengere på de største - mer folk. Her skal man helst komme en time før, men ingen problem om man kommer 30 min før. Har bare ca 10 avganger pr.dag her da.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Jeg ville tatt kontakt med flyselskapet for å forhøre meg. Jeg har kjøpt billett etter siste opprop med bagasje. Men det var før det ble strammet inn på reglene.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 trenger ikke å være der en time før når du ikke har bagasje, holder at du er ved gaten når ombordstigningen holder på som er 10-20 min før flyet har avgang. Klart er det en stor flyplass så vil det kanskje ta tid gjennom sikkerhetskontroll og slik. Det går jo an å sjekke inn på internett nå samt skrive ut boardingkort, har du ebillett holder det med det bankkortet du betalte reisen med
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Jeg hadde aldri satset på at sykehuset holdt tidsskjemaet, de er jo alltid forsinka.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Reiser du med kun håndbaggasje, kan du droppe innsjekk og gå direkte til gaten. Jeg gjør dette ofte med SAS og de få gangene jeg beklageligvis må reise med Norwegian. Mr. Perfect
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 p.s. Man trenger forøvrig ikke sjekke inn verken på internett, skranke eller automat. Det holder med foto-id ved gaten. Mr. Perfect
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 hva?trenger man ikke sjekke inn?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 For det første så må jeg si meg enig det en av de andre skriver over her, jeg hadde aldri turt å stole på tidsskjemaet til sykehus. Når det er sagt, så stemmer det at du treng ikke å sjekke inn, du kan gå direkte til gaten. Men, vær obs på at det stemmer ikke helt det Mr Perfect skriver. Nye regler sier du må vise bilett allerede ved sikkerhetskontrollen. Så ha den klar allerede når du kommer inn på flyplassen for du må sansynelig springe. Minuset med å ikke sjekke inn er at når de har boardet alle som er innsjekket, så er det en fare for at de stenger gaten tidlig. Men, dette kan du hindre med å sjekke inn på SMS. Lykke til! Du trenger det nok.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 10:43 Jo, det Mr. Perfect sier, stemmer så absolutt. I sikkerhetskontrollen holder det å vise bekreftelses-sms'en man får. Denne blir sendt både når du bestiller billetten og på avreisedagen. Mr. Perfect
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Er flyet overbooket og du ikke har sjekket inn, er det jo også en mulighet for at du ikke får være med. Jeg ville ringt flyselskapet på forhånd, men selv da kan man aldri være helt sikker, føler jeg. Mye kommer an på hvem man møter underveis og selvfølgelig hvor mye folk det er og hvor stor flyplass man snakker om. Men den største bøygen her vil jeg likevel si at er sykehuset. Jeg har aldi opplevd å komme inn på tiden på et sykehus, knapt nok på et legekontor, bortsett fra et privat legesenter jeg kjenner til som alltid holder tida.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Jaha.. Jeg har til dags dato aldri opplevd et overbooket fly ved innenriksreiser......
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #13 Skrevet 13. november 2011 Og med det mener du at i og med at du ikke har opplevd det, så skjer det ikke?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 Det stemmer Mr. Perfect. Men, dette nevnte du ingenting om tidligere. Da skrev du at du kun måtte vise foto id i gaten. Dette har de nå gått bort fra. Du treng ikke å vise id ved gate lenger. Denne regelen ble borte 1 mars i år i følge SAS sine sider. Men, når dette er sagt så skriver og SAS at de starter boarding min 20 min før avgang for å opprettholde punktligheten. Mvh 10:43
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 jeg har opplevd det, er riktignok endel år siden
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #17 Skrevet 13. november 2011 Jeg har opplevd det. Opplevde også å ikke komme med da jeg ikke hadde sjekket inn, og noen som sto på stand-by hadde fått kjøpe "min" plass. Kanskje det er ulikt på ulike flyplasser, men på værnes må jeg iallefall vise billetten før sikkerhetskontrollen......
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Det har jeg opplevd flere ganger. Har til og med fått betalt for å stå over en flight pga fulle fly. Mvh 10:43
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 Jeg har ikke opplevd det selv, men yngstebroren min holdt seg selv med "lommepenger" da han var student ved å si seg villig til å stå over flighter. Sånn litt overdrevet selvfølgelig, men det skjedde rett som det var at flyet han skulle med var overbooket, og han var den første til å gi fra seg plassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå