Gå til innhold

Passiv røyk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min er akkurat blitt gravid, og jeg lurer på om det er farlig for barnet om jeg tar meg en røyk nede i stuen i 1 etg på kvelden med kjøkkenviften på fullt, mens hun sover oppe i 2 etg?

Hun selv sier at det går helt fint så lenge hun ikke er i samme rom, og viften er på, men jeg er usikker. Vil heller være føre var...

Det er altså kun snakk om en røyk tatt rett før jeg legger meg.

Røyker ikke fast, men er festrøyker, som av og til føler for en sigarett dersom jeg har forspist meg...som nå i helgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke greit. Setter seg i vegger og alt.

Ingen jeg kjenner ville sagt at dette var ok som er under 60 år.

Ut om du skal ha røyk, ærlig talt.

Skrevet

Vi bor i et gammelt hus med god ventilasjon, og det rare er at røyklukten aldri setter seg.

Og det vet jeg da jeg har en far som er anti-anti røyk med stor nese for røyklukt, og som hadde gjort meg arveløs dersom han visste jeg var festrøyker;-)

Men det er sikkert også fordi det aldri har vært daglig røyking her da, bare en enkel kveldrøyk et par ganger i mnd.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare gå ut?

Røyking er ekkelt nok som det er om du ikke skal forpeste huset også.

Skrevet

Når vi er inne på røyk...hva med røkelse? Er det ok å brenne? Tenker på indisk og japansk.

HI

Skrevet

Dårlig argument,men det er liksom ikke samme kosen å stå ute i mørten, og nå er det dessuten iskaldt.

Da dropper jeg det heller,- er jo ikke avhengi.

Det vat derfor jeg lurte på om det var skadelig for barnet,- kan det være det er det jo helt uaktuelt:)

Skrevet

Hehe! Sikker på at du er en mann? ;)

Skrevet

Nei jeg er en kvinne:)

Vi venter en storkebaby:)

HI

Skrevet

Åhh, beklager at jeg "stereotypiserte" ;)

00:44

Skrevet

Du bør sjekke opp det der med røyking og småbarn.

Viser seg at om en av foreldrene røyker - så anbefales det ikke at barnet sover i samme seng fordi giftstoffene tas opp av barnet når du puster ut - selv om du ikke røyker der og da!

Det er testet ut, og de finner faktisk giftstoffene i barnet når de sjekker!!

Og disse barna har dobbel sjanse for krybbedød - så noe galt må det jo være...?

Så jeg ville sluttet, for det er kjedelig å ikke kunne ha barnet i senga om det skulle passe....

Greit å få vanene på plass før barnet kommer også.

Skrevet

Røyking bør foregå ute - alltid :)

Røkelse kan jeg lite om...

Skrevet

Kan du ikke bruke dette som verdens beste motivasjon for å kutte ut røyken? Det vil gagne ALLE !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...