Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Vi har kommet inn i en ond sirkel her hjemme, barna blir sure for den minste ting, og hisser seg lett, noe som gjør at jeg også har kjeftet alt for mye. Jeg har lyst til å snu situasjonen og få en mer positiv stemning, men jeg klarer aldri å fullføre fordi det er så mye krangling og diskusjoner. Ikke tar de imot beskjeder, og jeg føler at de har lite respekt. Noen som har gode tips til meg? Barna er 5 og 7 år.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Du må endre ditt reaksjonsmønster, og så vil de andre reagere annerledes overfor deg Husk det at den eneste en virkelig kan forandre, er en selv Det høres banalt ut, men er faktisk fakta
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Takk for svar. Jeg vet jo i bunn og grunn det, men det er så vanskelig når jeg ikke får ønskede reaksjoner ut i fra min egen oppførsel. Men jeg vet jo at Rom ikke ble bygget på en dag...kanskje det er tålmodighet som er trikset? hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå