Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Ja, jeg har litt oppheng i uttaler og rettskriving, og dette er noe jeg har lurt på i flere år
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Hehe..har jeg lurt på og. Slang tenker jeg!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070828035845AA7srv3
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Jo det er helt forferdelig!! Og det gjør at de virker (enda mer) uintelligente...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Fordi de er whitetrash (eller tilsvarende).
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Vet at Chris Rock har denne talefeilen, og han er verken white trash eller dum. Tror det er delvis slang og delvis innlært feil. Samme måte som at mange norske sier "sjøleskap" istedet for kjøpeskap. Eller enda bedre, at mange nordmenn skal spørre et spørsmål, ikke stille et spørsmål
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 S-cluster metathesis is the metathesis of final consonant clusters starting with /s/ occurring in African American Vernacular English[13] as well as many other varieties of English. For AAVE speakers with S-cluster metathesis the following words can undergo the following changes: ask → /ˈæks/ grasp → /ˈɡræps/ wasp → /ˈwɑːps/ gasp → /ˈɡæps/ S-cluster metathesis is lexically determined. The above pronunciations in fact have a long history, and all the metathesised forms have existed in English for around as long as the words themselves, with varying degrees of acceptance. For example, the Old English verb áscian also appeared as acsian, and both forms continued into Middle English. The two forms co-existed and evolved separately in various regions of England, and later America. The variant ascian gives us the modern standard English ask, but the form "axe", probably derived from Old English acsian, appears in Chaucer: "I axe, why the fyfte man Was nought housband to the Samaritan?" (Wife of Bath's Prologue, 1386.) It was considered acceptable in literary English until about 1600[14] and can still be found in some dialects of English including African American Vernacular English. It is, however, one of the most stigmatized features of AAVE, often commented on by teachers. It also persists in Ulster Scots as /ˈaks/ and Jamaican English as /ˈaːks/, from where it has entered the London dialect of British English as /ˈɑːks/. *wikipedia*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå