Gå til innhold

Noen med god peiling på bipolar lidelse her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så svingende i humøret. Kan være veldig deprimert og preget av angst, så ille at jeg tenker suicidale tanker, dette varer kanskje to uker, så vips er jeg helt fin, og ikke bare helt fin, men kjenner på en lykke som nesten sprenger. meg. Ikke manisk, men bare utrolig lykkelig, så varer dette kanskje i en mnd. Så kommer det to nye dårlige uker.... osv osv

Jeg er diagnostisert med PTSD, men kan det være at jeg egentlgi er bipolar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik at du mister kontrollen i de to lykkelige ukene, så du får deg ny kjæreste og jobb, og kjøper ny bil, kjøper mange aksjer?

Generelt setter i gang mange prosjekter?

Skrevet

ja du kan godt være bipolar, men hvor lenge har du hatt det slik? Må være over ca 6mnd til ett år før denne diagnosen stilles. Hvem har stilt diagnosen din? Denne bør du i såfall kontakte for å drøfte dette med han/henne?

Skrevet

Hei.

Jeg har bipolar lidelse, tror jeg. (Psykologen min sier hvertfall det.)

Jeg er som regel deprimert, men har hatt en episode der jeg følte meg bra, ville gjøre noe med livet mitt, sov lite og tenkte ikke konsekvenser med alt jeg gjorde.

Er ikke veldig deprimert (eller mansk), det er bare jeg som merker det, og psykologen, når jeg begynte der for 3 år siden.

Har også sterk angst, og er litt vel mistenklig til andre mennesker.

Skrevet

Da vil jeg påstå at du har en dårlig psykolog 23:47. Slik du beskriver det kvalifiserer du på ingen måte til diagnosen, muligens heller ikke depressiv lidelse.

Du HI kan muligens kvaifisere til diagnosen, men er enig med hun under som nevner noen viktige kriterier som mangler....

Husk at mye er normalt og knyttet til opplevelser, ikke alt er endogent/ kommer innefra.

Skrevet

Men PSTD har du nok ikke lengre, for det har helt andre symptomer som flashbacks, mareritt, følelse av å være fanget/ hjelpesløs, pusteproblemer, angst osv og veksler gjerne på daglig basis. Dette er dessuten en midlertidig lidelse, som gjerne vil bli bedre med årenes løp, når de vonde opplevelsene er tilbakelagt.

Skrevet

Psykiater har stilt diagnosen, hatt det sånn i to år, ble sånn etter en overfallsvoldtekt. Og har også mareritt og flashbacks i de dårlige periodene.

Hr mareritt i de gode periodene også, men da plager dem meg ikke så mye.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...