Gå til innhold

Morkake foran..


Twigsen

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å mistenke at jeg har morkake liggende foran.. jeg vet ikke :) Ellers har jeg veldig rolig baby inni der.. Er veldig så annerledes enn mitt første svangerskap, så jeg kjenner at jeg er litt småbeskymret for om det i det hele tatt er NOE liv :/ Var hos lege forrige mandag, og hjertelyden var sterk.. så da roet jeg meg.. MEN nå er jeg der igjen.. ;) Kanskje bare jeg som overreagerer på hvor rolig h*n er? eller kan det være av morkaken ligger på fremsiden?

 

Har kjent liv siden uke 12-13 (2.gangs), så er litt usikker på om faktisk morkaken er foran også.. Makan til tankespinn man skal få ;)

 

Noen med erfaring, eller like rolige unger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistenker at jeg også har morkaka foran. De 2 forige svangerskapene kunne jeg kjenne liv i uke 14. Nå kjenner jeg ingen ting. Har også hvert hos legen og hørt sterk hjertelyd, men jeg kjenner ingen spark. Har til og med prøvd å dytte litt på livmora for å prøve å vekke liv i det lille fosteret men ingen ting skjer. Blir også litt bekymra. Skal på ultralyd neste uke så da får vi se hvordan ting ligger ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ul og fått beskjed om at morkaka ligger forran. Dette er min første, så har ikke noe å sammenligne med,men kjente først noe i uke 17-18 og nå er jeg i uke 21 og det kjennes ikke så mye nå heller. Men det er sunn og sterk baby der inne :) blir litt bekymret når det er så stille der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok morkaken som ligger foran og demper for sparkene, så alt er nok bra inni der skal du se :) Jeg er 3 gangs gravid og kjente de første ordentlige sparkene for mange uker siden. I uke 17 kunne vi også kjenne dem utenfra, og både mannen min og barna fikk gleden av dette. Men så har det vært veldig rolig, og det kan gå lenge mellom hver gang jeg kjenner noe, selv om hjertelyd tilsier at alt er bra.

For få dager siden var jeg på ordinær ultralyd,og vi fikk se en aktiv krabat der inne :) Da fikk jeg også vite at morkaken ligger foran, så jeg vil ikke kjenne all denne aktiviteten, og det er heller ikke vanlig at man kjenner regelmessig aktivitet/spark før fra ca uke 23 og utover..

 

Så alt er nok bra skal du se, lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...