Gå til innhold

Om dagpenger ved arbeidsledighetstrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er dagpenge perioden slutt, jeg har to uker igjen med utbetaling. Kan jeg søke om mere eller hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis dagpenge perioden er slutt, så må du jobbe 1 år før du har rett på mer dagpenger. så du bør nok begynne å jobbe... dagpenge perioden er j på 2 år, så du har jo hatt tid nok..

Skrevet

Da må du søke jobb. Det er maks 104 uker ved arbeidsinntekt på minst 2 ganger folketrygdens grunnbeløp eller 52 uker ved arbeidsinntekt lavere enn 2 ganger folketrygdens grunnbeløp.

Skrevet

Da må du forsørge deg selv, eller om det er helt umulig og du ikke har noen som kan hjelpe deg, så må du søke om sosiale stønader.

Skrevet

Jeg vet.. men er høyt utdannet og er ikke en jobb å få, enda jeg prøver meg på assistent stillinger... det blir liksom butikk eller vaskejobber nå da, og 5 år på høyskole gjør at jeg føler det var bortkastet... Men da må jeg vell begynne å vaske da. Fillern, jeg blir super deprimert!!!

Skrevet

Det er dessverre slik.

På den positive siden: Det er alltid lettere å få jobb når man er i jobb. Så du får se på dette som et skritt på veien mot Drømmejobben:-)

22:31

Skrevet

Hvis du ikke har klart å finne deg en relevant jobb etter to års søking må du godta en hvilken som helst jobb om du vil ha noe å leve av.

Skrevet

Huff, det er vell kanskje sånn, men ikke noe mindre deprimerende av den grunn :(

Skrevet

Herlighet... Du har hatt veldig lang tid på deg til å finne deg en jobb, og selv om ikke drømmejobbene vokser på trær på dine kanter, så jeg synes ærlig talt ikke synd på deg.

Som en annen sa; det er lettere å få ny jobb når man først er i jobb. Dessuten: Både vaskejobber og butikkjobber er viktige jobber!

Skrevet

har ikke sagt noe om at de ikke er viktig, men i mine øyne er det drittkjedelig, og tok meg ikke 5 år på høyskole for å jobbe med noe annet som jeg synes er drittkjedelig.

Skrevet

hva spesielt er du utdannet som da? Når det ikke er jobber å få ?

Skrevet

men du gikk 5 år på høyskole for å motta trygd da? åpenbart ikke noe imot å sitte på ræva et par år skjønner jeg.. det finnes vikarbyråer

Skrevet

Ser virkelig ikke bra ut på cv at du har vært arbeidsledig i 2 år. Nå begynner vel utdannelsen å bli utdatert også.

Skrevet

jeg er selv arbeidsledig, og har ikke mange ukene igjenn, men er vikar og har kortere vikariat, så dagpengene har hjulpet meg de mnd/ukene jeg ikke har hatt noe jobb.

prøver å prøver å finne noe fast,men nytter ikke. er ingenting ledig, går også rundt å leverer søknader......,mesteparten her jeg bor går på bekjntskap....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...