Linella75 Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Hei JEg er i uke 37-3 og lurer på om noen her har opplevd at fødselen plutselig har startet uten noen spesielle klare tegn annet enn ordinære "plager". Hvordan forløp dette seg ? Hvor fort gikk det fra du skjønte at "her skjer det noe" til babyn var ute ?
TPK Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Den begynte ganske plutselig, med svake, men regelmessige rier med 20-30 minutt mellom. Vannet tok de på sykehuset. Han var ute 24 t etter første ri.
TPK Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Altså, jeg merket ingen slimpropp, ikke en eneste kynner hele sv.skapet, og ingen andre tegn som det snakkes om. 21:59
Babyønske �� Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Min siste fødsel startet som lyn fra klar himmel 3 dager før termin. Jeg hadde ikke hatt noen tegn, og var forberedt på å gå over termin igjen. Jeg våknet om morgenen og kjente et eller annet i magen, mageknip som kom i tak ca 6 min mellom, men var veldig svakt, så tolket det ikke som rier. Gikk et par timer, da kom et par sammentrekninger med 3 min mellomrom og som jeg måtte puste meg gjennom. Da skjønte jeg at det var rier og at det gikk fort. Så ringte føden og sa vi kom og var ute av dørene i løpet av 15 min. 1 time etter at vi reiste hjemmefra fødte jeg, i en ambulanse vi hadde ringt til underveis.
<3tregutter<3 Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Min 2.fødsel starta med et "knepp" i magen - var vannet som gikk uten forvarsel. Første ri kom fem sekunder etterpå, kjempevondt og så og si uten pause mellom fra første ri. Han var ute 2,5 timer etterpå..... Utroooolig vondt og veldig intenst, og rakk såvidt sykehuset fordi vi måtte vente på barnevakta og ikke skjønte hvor fort det kom til å gå.... Men siden dette var om morgenen og jeg hadde sovet godt hele natta, så var jeg oppe og gikk rundt med en gang etterpå. Spiste og dusja, og fin som bare det:-)
gutt på 2, jente i magen Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Sist fødesel starta 4 dager før termin. Slimproppen gikk på morgenen 5 dager før termin, men skjedde ikke noe mer etter det. Var til modningsakupunktur på kvelden samme dagen, var hjemme kl 21. La meg kl 23.45 og kl 24 startet vonde tak i ryggen. Hadde aldri hatt en kynner så trodde dette var det eller "modningsrier" etter akupunkturen. I 03-tiden var de veldig regelmessige, så vekket samboeren. Var ikke ute av huset før kl 04 og riene var superintense. Kom på sykehuset kl 04.30 og hadde da 2-3 cm åpning. Alle hadde sinnsykt god tid og trodde dette kom til å ta hele dagen. Det gjorde det ikke, 3 timer senere var han ute, og da var 50 min av disse pressing. Intenst assa!! Fødte altså 8 timer etter første lille antydning til rie som jeg ikke skjønte var rier en gang:) Så lurer på hvor fort det skal gå denne gangen:)
Lille Ballerina Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Min første fødsel startet også uten noe som helst forvarsel, 17 dager før termin. Hadde ikke hatt en kynner en gang, så når det kom noen svake murringer på morgenen i åtte-tiden skjønte jeg ikke at dette var rier. Slik fortsatte det frem til i ett-tiden, men da murret det ofte - ca hvert 3. min, men svakt og kun i ca 20 sek i gangen - ringte da mannen og sa han kanskje burde komme hjem fra jobb sånn i tilfelle. Så gikk plutselig slimproppen uten at riene ble mer intense av det, men ringte da føden, som sa jeg jo kunne komme inn for en sjekk "just in case". Kom dit i vaktskifte og ble sjekket for åpning kl 15.30, og hadde da 3 cm og var i fødsel. Deretter gikk det radig og mer intenst - de tok vannet på 5 cm, og 25 min etterpå, kl 18.55 var han ute De siste 25 min var ikke særlig gøye for å si det sånn, men frem til da gikk alt som en drøm, og tar gjerne en repetisjon på forrige fødsel denne gangen også.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Ja, min andre fødsel begynte hardt og brutalt med rier OG vannavgang kl 02.30 og fra da gikk det 2timer og 20 min før babyen var ute... Hadde 2-3 min mellom riene fra begynnelsen av!!!
gledes Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Begge mine tidligere fødsler har startet plutselig med rier. ca 5 og 4 timer etterpå har babyen vært ute. Intenst men like greit. Ikke noe som helst av tegn som tydet på fødsel i forkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå