Gå til innhold

Når "slutter" man med og bre over dyna til barna om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 10 år gammel gutt, som jeg brer over dyna hver kveld, når han skal legge seg.

Dette er fortsatt veldig viktig for han, og meg selvsagt.

I kveld begynte jeg og tenke på hvor lenge til er dette viktig for han, en eller annen gang ønsker han sikkert ikke at mamma legger dyna over han. :-)

Håper bare at det er leeeeenge til. Det er så godt å ha den lille rolige stunden før han sovner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Min eldste blir 11 på nyåret, og jeg er alltid inne for å si godnatt (så sant jeg er hjemme så klart...)! Han legger seg som regel alene, for å høre på lydbok en stund før sovetid, så går jeg inn og sier godnatt når det er på tide å slå av! Det blir som regel en klem og et "gladideg" også! ;)

Skrevet

Jeg har en seksåring og en fireåring. De kler av seg selv og legger seg under dyna selv, men jeg og mannen kommer inn etterpå og sitter på sengekanten, prater litt og synger en sang, men akkurat å bre over dem dyna sluttet vi med i fireårsaldren.

Skrevet

Å bre over dynen kommer jeg nok å gjøre så lenge jeg kan, eller rette litt på dynen når de har dratt den på selv :) men å si god natt og styke over håret gjør jeg til de sier, mamma gi deg ;)

Skrevet

Gutten min er 9,5 år og har nok lagt seg selv et par år nå. Han har rom i en annen etasje enn stua og badet. Vi tar fortsatt "overpussen" på han på badet da.

6-åringen vår har såvidt begynt nå etter hun begynte på skolen å legge seg selv, men ca halvparten av kveldene er vi med inn til henne og brer over henne.

Lesinga og kosestunda tar vi stort sett sammen med begge på vårt soverom før de går på badet, og så får de lov å lese litt selv på sengekanten hvis det ikke er for sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...