Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Det første jeg fikk høre var, du tar abort? Jeg vet man ikke skal gjøre det for andre osv.. men syns det er vanskelig å ta vare på et barn som ikke er ønsket fra hans side. Har er redd for at vi ikke har råd til flere barn nå. Det går på det økonomiske ikke noe annet. Barnehage og slikt som blir mye dyrere i mnd og slikt, det er pengene han er redd ikke skal strekke til med to barn. men alikevel syns jeg det er vanskelig å ta bort et barn.... Tror vi hadde hatt råd til et til jeg, men han er veldig redd for dette. Vi er i jobb begge to og har vel nesten 600.000 tilsammen i året. Hva mener dere? Jeg vil jo ikke ødelegge noe mellom meg og min mann heller.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Det er en avgjørelse dere må ta sammen. Evt. kan du beholde selv om han sier nei og risikere at han skiller seg fra deg pga det 600 000 til sammen er ikke mye.. Jeg og sambo har 900 000 til sammen i årslønn (nyutdannede og har et barn på 3mnd). Men dere vet jo selv hvilke utgifter dere har og hva dere har råd til! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Snakket ikke dere om det før? Syns at økonomien som oftest ordner seg, men abort kan ikke tas tilbake, så det hadde jeg tenkt meg nøye om.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 har dere mange ifra før da? min mann var også redd dor økonomien, å vi hadde myyye mindre enn deg/dere, jegg er under utdanning, å han var sykemeldt. nå omskolerer han seg, å jeg har 2 år igjenn av utdanningen.. vi var til lege å snakket om abort, hva de gjorde og slikt.. tengte å tengte å tengte.. nå har vi to nydelige gutter, en på 3 år å en på 5 mnd liker ikke å tenke tilbake på at vi ikke ville ha han! det første leveåret er jo egentlig ganske billig, så det går bra med vår økonomi, å tror det blir å gå bra de neste årene også å vi er kjempeglad i gutten! de tok ikke lang tid, før gubben begynnte å kose med megen å slikt såå, jeg mener at dette med økonomien kommer til å gå bra! å behold ungen
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Vi har en på 1 år fra før så dette var ikke planlagt.. Men vi har jo pratet litt om det, at hvis du blir gravid hva gjør vi. Han har sakt at det er jo mange fordeler med art han er alenebarn og slikt før og jeg har ikke vært enig. Men nå står vi i det og det er vanskelig Men jeg vil jo ikke risikere å måtte flytte fra hverandre. Men å reise til legen og prate kunne kansje vært til hjelp.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 ja, dra til legen begge to det er vanskelig når man plutselig står i det.. men tror du virkelig han vil flytte ifra deg, hvis dere beholder babyen?? det tror ikke jeg... tror han er veldig glad i deg å dere, men bare usikker på om dere klarer å forsørge et til barn..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Hadde det vært meg og vi bare hadde hatt en til ville jeg beholdt. Hadde vi hat to ville jeg vurdert abort.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Hvis han ikke ville ha hatt flere barn, fikk han ha sterilisert seg, eller brukt kondom. Nå er det for sent å angre seg. Jeg er ikke imot abort, men i deres tilfelle ligger alt til rette for å få barnet.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Takk for svar alle sammen Håper vi kommer til en løsning som begge er enig i
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Her var det fjerde barnet som ikke var planlagt, men for oss var det heldigvis en selvfølge å beholde når testen først var positiv. Vi tjener ikke stort mer enn dere, men klarer oss da likevel. Er snakk om prioriteringer det... Har dere bare ett og har tenkt fortsette ha bare ett? Å ta abort nå for å få et nytt senere synes jeg personlig er helt forkastelig, men å ta abort fordi dere ikke vil, kan eller planlegger flere barn noensinne kan jeg forstå.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Skjønner ikke problemet. Eller, jeg skjønner jo at gubben ikke VIL og at det er et problem. Men økonomisk så skjønner jeg det ikke... Vi tjener ikke mer enn det, har ei på 2 og skal ha en til snart. Klart det blir litt trangt økonomisk, men vi klarer det. Vi setter av litt penger og lever ikek over måte. Man MÅ ikke på dyre ferier eller ha dyre ting. Dette må dere diskutere å bli enige om. Vi ville ha søsken til jenta vår, syns det er bra. Ikke bare i barndommen, men i voksenlivet også. Tenk om nor skulle skje med dere? Da er det ikke ett barn alene, men to sammen. Og to til å bytte på byrden når dere blir gamle og senile og pisser dere ut... HEHE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå