Gå til innhold

Kakekrise!! Hjeeelp:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev innlegg tidligere her i dag om en sjokoladekake jeg skal bake til i morgen. Steketiden er 30-40 min på 180 grader. Stod ikke i oppskriften hvor i ovnen den skulle stå, så jeg satte den midt i... Men nå etter snart 45 minutter er den helt rå inni!!!!! Hjelpes... Hva gjør jeg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min erfaring er at sjokoladekaker ALLTID trenger nesten det dobbelte av det som står og jeg baker MYE.. så sjekk hvert 10 minutt..

Midten er rett!! Lykke til!!

Skrevet

steke mere.. men det er ikke en sånn kake som skal være klissete inni??

Skrevet

Har du den i en rund form, så må du doble steketiden, og evt legge ett bakepapir oppå den , hvis den får antydning til å bli brent inni.

Du kan sjekke om den er stekt ved å stikke en stikke /tannpirker ned i den, sånn ca midt i. Følger det deig med på stikken, så er den ikke stekt, er pinnen tørr da er kaken ferdig.

Skrevet

Jeg mente brent på toppen

21.01

Skrevet

Takk for hjelpen. Kaken er i en rund form ja. Og den skal ikke være klissete inni såvidt meg bekjent iallfall da:) er ikke det kun brownieskaker da?...

Da steker jeg den eeenda lenger!

Igjen, tusen takk for hjelpen:D

Skrevet

Er riktig at sjokoladekaken skal være tørr /stekt inni:-)

Skrevet

det er litt smak og behag, jeg (som baker mye over her) tar den ut mens den fortsatt er bittelitt klissete i midten ellers blir den veeeeldig tørr..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...