Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Ble litt inspirert av en annen lenke her inne. Samboeren min har 3 barn fra tidligere som er hos oss annenhver helg + ferier. I tillegg har vi 2 barn sammen. Er det vanlig at barna har egne rom hos oss når de er her annenhver helg? Hos oss har en eget rom og to deler. Våre felles barn har hver sitt. Jeg synes det er veldig koselig at de har egne rom, men savner å kunne ha et hobbyrom og eventuelt treningsrom. Men uansett så måtte de jo sovet et sted...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Det er ganske vanlig at barn har egne rom i eget hjem. Illfall så langt det lar seg gjøre.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Tja.. Hva som er vanlig vet jeg ikke, men om jeg hadde vært et bonusbarn så hadde jeg nok følt meg mer velkommen i pappas hjem om jeg slapp å sove på kontoret! Min mamma bodde sammen med en mann da jeg var i tenårene, og der sov jeg på en sovesofa på loftstua. Jeg var ikke der veldig ofte, men det var også pga andre ting!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 synes bonusbarnet bør få ha sitt eget rom... men du kan spørre om det er greit at dere bruker rommet når han eller hun ikke er tistede..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 synes de skal få beholde rommene...... jeg har 2 bonusbarn og 1 barn som samboer og jeg har sammen som ikke har eget rom enda(2 år), men de andre rommene står jo "ledig" i ukedagene, men kunne ikke falt meg inn å ta rommene ifra dem.... skal bygge ut snart så da blir det 1 rom til:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Hos oss har begge bonusbarna egne rom.Vi har i tillegg ofret en del av huset for å lage eget rom til minsten. Jeg syntes det er kjempe viktig at alle har eget rom (så langt det lar seg gjøre) så får vi heller leve med at de ikke er så store...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Samboeren min har et barn fra før, som han har annenhver helg pluss en dag i uka. Da de flyttet inn her ble gjesterommet mitt gjort om til barnerom. Jeg skal ærlig innrømme at jeg følte at jeg "mistet noe" og måtte gå noen runder med meg selv. Nå føler jeg absolutt ikke sånn lenger, men savner også å ha et gjesterom/hjemmekontor/oppbevaringsrom. Vi har blitt enige om å bytte ut guttungens store seng med sklie til en køyeseng, slik at vi kan ha overnattingsgjester når babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 I nabolaget her er det en familie som faktisk har fostret opp hele 3 barn og de har bare 2 soverom i huset Nå er dette helsøsken, men de er voksne i dag. Og de har bodd i samme hus hele tiden. Jeg tenker at bonusbarn kan dele, men de må være søsken i hverdagen for at dette skal være helt greit.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Ja bonusbarna mine er helsøsken og bor sammen hos sin mor og stefar. Jeg synes det er veldig kjekt at de har egne rom og jeg gledet meg veldig til å innrede barnerommene når vi kjøpte dette huset. Nå har vi også pusset de opp og det er blitt enda finere Selv om de har fine rom hos oss, er de der omtrent bare når de sover og det er jo på en måte litt skuffende. Kun eldste på 10 år kan være litt på rommet sitt noenganger. De andre på 7 år, er lite flinke å leke på egen hånd og henger på oss hele tiden. Skjønner jo at de sikkert vil ha voksenkontakt, og aller mest med pappaen, men det kan bli litt slitsomt for oss også. I tillegg har vi en 2-åring og en baby sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå