Gå til innhold

Herpes og fødsel


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjansen for at jeg skal ha et utbrudd under fødselen er liten, men dersom det skjer og jeg må ta keisersnitt, så føler jeg at jeg får et forklaringsproblem for familie og venner. Jeg ønsker jo ikke at familie og venner skal vite at jeg er smittet. Jeg føler det er litt for personlig til at jeg skal fortelle alle grunnen til keisersnittet.

 

Er det noen der ute som har et godt råd å gi når det kommer til hva jeg skal si er grunnen til keisersnittet? Jeg regner jo med at folk spør hvorfor man tar keisersnitt?

 

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til bekymring, sannsynligvis vil du få føde vaginalt også om du har utbrudd ved fødsel. Det var beskjeden jeg fikk fra både jordmor og lege. Det er gode prosedyrer for å hindre smitte.

Skrevet

Hvid du må ta keisersnitt så får du enten si

-det ble som det ble, og jeg har egentlig ikke lyst til å snakke mer om det.

-eller så får du finne på noe og holde deg til det. f.eks at ungen lå i tverrleie, i seteleie og var for stor eller at det ble komplikasjoner under fødselen som at han fikk for lite oksygen, hadde navlestrengen rundt halsen, dårlig hjertelyd osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...