Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 vi er en aktiv familie med to fulle jobber, og to barnehage barn. vi bor et stykke unna de fleste i familien. 1 time unna ca. vi er hjemme i 4-5 tiden hver dag, da er det middag, bading, og litt barnetv før det er natta. jeg jobber også en del helg. helgene blir brukt til hage arbeid, hus arbeid. vaske klær er noe jeg føler jeg gjør hele tiden mens jeg er hjemme og ikke rekker overalt noen sinne. oppå dette pusser vi opp et hus. dette er mye jobb. og det tar mye tid. vi ønsker jo og se familien. men føler at vi får det bedre hjemme om vi får pusset opp huset og får ha hverdagen til oss selv. dette har besteforeldrene i familien vanskelig med da de slutter på jobb kl 3 og har ikke så mye mer og gjøre. helgene her går til oppussing men også prøver vi og se familie. men har stor familie og mange og se. dette er det stadig mange som er fornærmet for. de vil gjerne se oss og det er koselig. føler alle mener at vi ikke vil se dem. vi prøver jo. dette er så vanskelig. for besteforeldrene skulle gjerne bodd sammen med barnebarna om de fikk. de får ikke ha barna på besøk hos seg pga røyking, drikking, ikke får de kjøre med barna i bilen, de vet ikke hvordan de sikkrer barna,. og kjører alt for fort. vi ønsker og være tilstede der når barna er der. hvordan kan man løse dette.? hvordan gjør dere det i hverdagen med familie og barn??
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Hvorfor kan ikke famlilemedlemmene komme til dere og være sammen med barna mens dere gjør hva dere nå må gjøre i forhold til oppussing etc? I alle fall deres foreldre. Forstår det kanskje ikke funker å be på seg gamle tanter og sånn på den måten.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 de vil helst ha besøk av barna, ikke besøke de hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Besteforeldre trenger ikke sitte i en sofa og drikke kaffè for å se barnebarn. Hva med å invitere dem på dugnad for å få hjelp i huset. Så kan dere spise middag sammen etterpå. Eller de kan ta barnebarn med på en lokal lekeplass mens dere jobber med huset. Når hverdagen er travel gjelder det å finne løsninger - også for besteforeldre. " Kom og hjelp oss da"-kan du jo svare neste gang de klager. Gi bestmor en vaskefille og bestefar en feiekost. De må da klare å besøke dere uten denne sofaen vel.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 dette er mye av problemet, om vi ikke setter oss ned med dem så føler de at vi ikke vil være med dem. enda de vet vi har mye og gjøre. vi har hatt en dugnad her. da ble noen så lei seg for de følte at vi ikke ville være med dem så dem begynte og gråte og ble sure... vi har sagt at de gjerne må komme og være med barna. både ute og inne. vi har egen lekeplass i hagen. bor et stykke unna en annen lekeplass. men dette er ikke bra nok. sitter igjen med og føle at de gjør dette ganske vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 no bor ikke familien min så veldig langt unna, men ett par timer i helgen, eller en ettermiddagen i ny og ne kan vel ikke være store problemet?? jeg syns det er dere som er jækla vanskelige, dere skal være forbannet glad for at de i det hele tatt ønsker å se barna, og burde støttet oppunder dette for å gi besteforeldre og barnebarn et godt forhold.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Problem oppstår så fort besteforeldre (eller foreldre for den saks skyld) skal gjøre alle treff om til besøk. Dette har vi måttet snakke med besteforeldrene på hver side om her i huset. Vi orker ikke ha besøk hele tiden, fordi det betyr at vi må sitte i sofaen, servere middag, kaffe o.l, rydde opp etter og i det hele tatt bruke hele dagen på at noen skal komme. Derfor har vi sagt at vi må slutte med det fordi vi rett og slett ikke har tid til det. Derfor har vi ordninger som gjør at de passer noen ganger barna her hos oss slik at vi får gjort ting som ofte har med hus og hjem å gjøre. Det er en vinn vinn situasjon fordi besteforeldrene får vært med barnebarna sine. Selvfølgelig får de mat og drikke, men ikke noe ekstraordinært bare vanlig hverdagsmat. Noen ganger ber vi dem på middag og kaffe som et besøk og de forstår forskjellen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 ja høres jo ut som en god idee. skal nevne det for mannen. så se hva han sier. godt det ikke er bare meg som reagerer på dette.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 dere er virkelig kjipe, bruker dere hele dagen på å sette frem 4 kaffe kopper, lage en kanne med kaffe, sette fram noe frukt eller kjeks og litt saft til barna?? hahaha. selv om de er tilstede så kan man jo reise seg fra sofaen og sette på en maskin med klær o.l.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Jah, for du skjønte jo mye anonym 19.34 Vi snakker om at vi faktisk pusser opp et hus her i tillegg til to barn på 4 år og 9 mnd. Kjipe???? Forklar deg! Vi har faktisk ikke tid til å sitte i sofaen med besøket vårt da! Hver eneste ledig stund går med til å bli ferdige. Vi er jo ferdige snart og det er takket være besteforeldre som ikke forventer mye av oss i den situasjonen vi er i nå. Normalt husarbeid kommer faktisk på toppen av dette. Derfor er det helt NYDELIG at besteforeldrene greier å mekke kaffen sin selv samt smøre seg en brødskive selv når de kommer på et slikt besøk. Da jobber jeg og det ser de. Uka etter kan jeg godt be dem på flott middag med vin og hjemmebakt kake jeg, men ikke HVER gang de kommer. Poenget er jo at de ikke er så hjelpesløse at de ikke skjønner greia vi er i nå. Det positive i dette er at vi treffes ofte. Svigerfar, som er pensjonist, tar seg en tur og koser seg med lillemannen så ofte han vil.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 neee siden du er så kjip med gjestene er jeg kjip med forklaringene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå