Gå til innhold

Bort kvalme!!


Chickila

Anbefalte innlegg

Fy søren! Nå skal jeg faktisk klage litt. Nå har jeg vært kvalm i over 6 uker og jeg er 10+6! Når skal dette lille grusomme gi seg? Jeg fungerer ikke i hverdagen har det helt for ferdelig! Prøver å spise lite og ofte, får bare i meg knekkebrød med ost og hvis jeg spiser noe annet blir det en karusell i magen. Og det er ikke snakk om morgenkvalme, nei da! HELE DAGEN! Blir gal snart!

 

Vær så snill noen tips? Og jeg spyr snart, bare av tanken på mer knekkebrød.

 

Fler som har det sånn? Når får dette over?

 

Unner ingen gravid dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare 10+3 og har også spydd i 6 uker. Får ikke i meg noe som helst. Det vil si jeg prøver og prøver, men alt kommer i retur etter max en time. Nå er jeg innlagt på tredje uka og begynner å bli rimelig lei av slanger, poser og nåler... :( Håper inderlig det gir seg snart, så jeg ikke mister alle jule forberedelser... God bedring til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjenner meg igjen ja... kvalm fra morra til kveld! Noen dager er det helt pyton, mens andre dager klarer jeg meg greit.

 

Det hjelper å spise salt lakris for min del, så det går mye i lakris for tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten grusomt å si det, men det er deilig å vite at man ikke er alene om det. Er uggen og kvalm hele dagen, KONSTANT, og energien strekker virkelig ikke til. Det er faktisk til å le av "morgen kvalme"... litt missvisende, men håper det gir seg snart.

 

Det som hjelper sånn halvveis for meg er Jazz epler.. De kan jeg spise hele dagen:) Bare tanken på noe annen mat er kvalmende, og har man først begynnt å tenke på mat forblir kvalmen der..:( Så nå er det bare å innta ennå ett eple:)

 

PS. Jeg tar av meg hatten for gravide jenter i alle aldere, det er faktisk ikke bare rosen rødt, selv om jeg er sikker på at alt er verdt det når lille nurket kommer ut... Bare litt vanskelig å se det når dagene er "kvalme" hehe

 

God bedring folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare signere under her!

Har vært kvalm i to uker nå, og det har bare blitt verre og verre.

Det som fungerer for meg er litt appelsinjuice i senga før frokost, klementiner i veska visst jeg blir sulten gjennom dagen og PEZ!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og er kjempekvalm. Det er skikkelig frustrerende og hver dag er en kamp med maten. Må jo spise noe liksom, men INGENTING frister. Prøver å spise små posjoner ofte, men kvalmen henger over meg hele dagen uansett. Eneste som hjelper litt er grønne epler og syrlige drops. Har prøvd sjømannsarmbånd, men det syns jeg ikke hjalp noe. Gleder meg til den dagen jeg kan glede meg til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap kastet jeg opp til jeg var ca 17 uker. I dag er jeg 10+1, så jeg prøver bare å manne meg opp til nesten to mnd til med oppkast og kvalme døgnet rundt. Har ikke funnet noe som hjelper mot dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplejuce!! Hurra! hehe. Dette hjelper også for meg, men denne uken har faktisk kvalmen begynt å gi seg, men nå så har magen gått i dvale så er proppmett hele tiden og magen står ut som om det er en kjempe ballong inni der! Føler meg ikke særlig tiltrekkende! også nå som man skal pynte seg til julebord og div førjulsfester... Men det er jo sånn det er da sikkert :P Vi har jo valgt dette selv, men ingen vet jo hvordan graviditeten blir. Prøver også å tenke på hvor fantastisk det er at fosteret er i magen enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...