Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Må bare lufte tankene mine litt her, fordi er så usikker på hva jeg skal gjøre. Mannen jobber sen-og helgevakt hver 3.uke, og har derfor vært borte hver kveld denne uken. Han har heldigvis hatt fri i dag, men skal på jobb igjen i morgen fra 10-19. Problemet er det at jeg har ligget med en skikkelig forkjølelse hele uken. Merker at det har vært utrolig slitsomt, fordi vi har en aktiv 2-åring som ikke sitter stille selv om mammaen er syk;). Har bare blitt verre utover uken, og var på legevakten i dag. Fikk beskjed om at jeg hadde både halsbetennelse og bronkitt, og legen sa at jeg burde holde sengen til jeg følte meg bedre. Problemet er da at mannen skal på jobb i morgen, og jeg blir sittende alene med 2-åringen hele dagen. Det er fælt å si det, men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det......! Kan jo også legge til at jeg er gravid i uke 27, så ting er litt tungt fra før av. Har ringt rundt for å høre om det er noen som kan passe/leke med henne i morgen, men nesten alle hun kjenner godt er bortreist på hytta osv. Så kommer mitt dilema...., burde jeg få mannen til å bli hjemme fra jobb i morgen? Han er stort sett aldri borte fra jobben, og jeg kan ikke huske sist han måtte være hjemme fordi jeg var for dårlig til å passe datteren vår (tror faktisk ikke det har skjedd noen gang egentlig!). Jeg får så dårlig samvittighet ovenfor han hvis jeg spør, men orker nesten ikke komme meg opp av sengen en gang i dag. What to do???
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Be han bli hjemme. Du er ikke i stand til å ta deg av ungen så lenge.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 La han være hjemme med "sykt barn". Det har samboeren min vært en dag dette svangerskapet - altså, han kalte det "å være hjemme med syk kone" da han snakket med sjefen, hehe, men han tok det fra "sykt barn"-dagene. Man kan jo ikke la små barn være uten en omsorgsperson - og du burde hvile deg frisk som legen sa. De fleste med en oppegående sjef vil både forstå/godta/akseptere en slik årsak. Lykke til og god bedring fra meg!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Klar han bør være hjemme. Han bruker en syk barn dag for syk barnepasser. Det har man full rett til. Han har 10 slike dager i løpet av året.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Tusen takk for svar! Har ikke snakket med han om det enda, men blir egentlig litt skuffet over at han ikke foreslår det selv når han ser hvor dårlig jeg er. Han var nettopp på butikken, og spurte hva vesla og jeg ville lage oss til middag i morgen mens han var på jobb. Så får vel ta en prat med han etterhvert, fordi jeg innser vel at jeg ikke klarer morgendagen alene. HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Har nettopp hatt halsbetennelse sjølv, og har ein aktiv 2 åring. Eg forstår deg godt, og hadde ikkje stussa på å få mannen til å ta ein sjuk-barnepassar-dag.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 MAKAN!!! Selvfølgelig skal han bli hjemme, og jeg også stusser litt over at han ikke skjønner det sjøl! Snu på flisa og spør ham hva han hadde forventet hvis det var omvendt. Noen ganger skjønner jeg ikke hvor mannfolka har hue sitt altså. God bedring til deg og lykke til )
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Har du ingen som kan passe barnet ditt? noen besteforeldre eller tante eller onkel? Så får han i oppgave og bringe og hente barnet i morgen før og etter jobb. men han burde bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Vanligvis hadde det ikke vært noe problem å fått noen til å passe henne, men det er så typisk at ingen kan denne helgen. Mine foreldre er hos et vennepar på Sørlandet, hans onkel og tante kan ikke fordi onklen har fått en stygg infeksjon i benet, et nært vennepar fikk barn på tirsdag (og har mer enn nok med seg selv nå), hans far og stemor har aldri passet henne (og viser heller ingen interesse for det), hans søsken er for unge og min bror med familie bor i utlandet. Og nå ser det i tillegg ut som om hun kanskje har blitt smittet av meg, fordi hun har virket tett og grinete hele kvelden. Typisk!!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Jeg hadde bedt mannen min bli hjemme, men jeg tror faktisk han hadde sett det sjøl også. Ikke ha dårlig samvittighet, det er en grunn for at det finnes en fraværsgrunn som heter "syk barnepasser".
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #12 Skrevet 12. november 2011 Ja, en sjelden gang som i dette tilfellet må du nesten det. Han har syk barnepasser, og må ta en syk-barn-dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå