Gå til innhold

Hva menes med det usynlige barnet? Eller..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som ikke forlanger oppmerksomhet, tenker jeg. De som ingen enser.

Skrevet

Hmmm.. så at en tenåring likte en side på facebook som inneholdt det..

Men skjønner fortsatt ikke helt..

Skrevet

Det usynlige barnet er det barnet som aldri gjør noe ut av seg, som omtrent ikke syns for noen. De blir "sett gjennom". Men samtidig trodde jeg det var en forfatter (Tove som har skrevet Mummitrollet) som hadde en bok som heter "Det usynlige barnet".

Skrevet

Hun føler vel at hun ikke blir sett.

Jeg har en jente på 3,5 år som går i bhg og de sier at de faktisk må tenke på å gi henne oppmerksomhet siden hun alltid er veldig fornøyd og krever ikke noe når hun er der.

Hun er ikke en som hyler opp og gjør ugangn slik at de ansatte hele tiden må ordne opp.

Hjemme sier hun heldigvis fra og det blir en elt annen setting siden vi alltid har fokus på våre to barn.

Skrevet

Sønnen min ble et usynlig barn på skolen. Han er egentlig en livlig, pratsom og reflektert gutt, men han er ikke av typen som roper etter og krever oppmerksomhet. I en klasse med en del uro og flere sterke personligheter, ble han helt usynlig. Han kom hjem og fortalte om at han ikke hadde gjort noe i mattetimen fordi han ikke forsto det første stykket, og så ble han sittende å rekke opp hånden og vente på at læreren skulle komme resten av timen. Det ble bare aldri hans tur.

Vi flyttet, og han havnet på en ny skole i en annen klasse, og kom gledesstrålende hjem og sa at "Når jeg rekker opp hånda, så sier lærerene at de skal først til en annen og så til meg. Og så KOMMER DE!"

Å være et usynlig barn, vil si at man er en slik person som aldri krever noe, og som derfor blir oversett og glemt, og får dermed ikke dekket de behovene en har.

Skrevet

Det er de barna som aldri blir "sett" av de voksne på skolen, i barnehagen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...