Gå til innhold

Synes dere denne kaken ser god ut?? (Link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du aldri har bakt før i hele ditt liv, er det kanskje lurere å starte med 1-2-3. Kaken du tenker å lage blir mest sannsynlig mislykket ;-)

For øvrig er den langpannekaken (1-2-3) supergod!!

Skrevet

Disse 1-2-3 kakene er jo ikke noe særlig synes jeg, og noe så kjedelig som langpannekake da.. huff... derfor smeller jeg til og satser på en god dose flaks;)

HI

Skrevet

Den så kjempegod ut =)

Prøv deg på den, øvelse gjør mester. En annen ting er at om man ikke får kakene akkurat som på bildet første gangen, så smaker de som regel godt fordet om =)

Skrevet

esssta.. en gang må du begynne! og om det blir litt misslykket, so what? det er tanken som teller, og viss du aldri har gjort det før så blir faren inponert uansett tror jeg! bare følg oppskriften nøyaktig, let fram og mål opp alt på forhånd så tar du steg for steg!! tror det går supert!!!!!!!! ikke lag noen 1-2-3 kake!

og forøvrig, såg kaka vanvittig god ut!.. vil anbefale deg å holde deg til to lag, å lage tre lag er ikke så enkelt, detter lett fra hverandre.. ett tips er å lage kaken to ganger (blir sjelden så høy som du ser på bilde første ganene) og legge dem opppå hverandre som to lag istedenfor å begynne å dele den opp...

lykke til!!!!!!!!! det går bra!!!!!!!!!!!!!!! :)

Skrevet

Er helt sikker på at det går kjempefint!

Helt enig med deg også, dropp de 1-2-3 kakene, det er ikke skikkelige kaker ;)

Følg rådet med å måle opp alle ingrediensene først så du har de foran deg på benken, mål nøyaktig og gjør som det står i oppskriften. Det blir garantert godt.

Lykke til!

Skrevet

ÅÅÅÅH... den så kjæmpegod ut!!

Skrevet

Jeg synes ikke den så særlig god ut, men er ikke glad i sånn vaniljekrem da. På www.detsoteliv.no er det masse kjempefine oppskrifter!

Ellers så er faktisk brownies i pose/pakke/1-2-3 variant ganske gode, og det tar 1 minutt pluss steking... Kake er kake... ;)

Lykke til!

Skrevet

Den så kjempegod ut! Og det skal være sagt at tusenvis av gode kakebakere startet å bake med vanlige hjemmebakte kaker og ikke 1-2-3. Jeg syns det er bra du skal starte fra scratch for øvelse gjør mester. Og 1-2-3 kakene lyser 1-2-3 kake laangt på vei. Med den kaken du ser på så kan jeg tenke meg at du kan få problemer med å dele kaka. Men det gjør ikke noe om den blir skjev her og der om det skulle skje. Det har sin sjarm det og!

Skrevet

oppdater oss om hvordan det går etterhvert da:)

Skrevet

På bildet ser det ut til at halve kaka består av fyll, så man bør nok skjære med en veldig skarp kniv så ikke alt fyllet skvisjer ut. Men det er kanskje lettere hvis kaka kommer direkte fra kjøleskapet.

Skrevet

Prøv oreokake heller. Det er så godt som umulig å feile på den:-)

Skrevet

Takk for svar madammer!:) nå har jeg nettopp kommet hjem fra butikken med ingrediensene. Var noe vanvittig med sjokolade i denne kaken, ikke mindre enn 600 gram!! I morgen skal jeg ta bilde av kaken og legge ut bilde så dere får se;)

15:44 er dessverre lei oreokaken.. Er den alle baker til selskap og sånn:p og Gud hjelpe meg så mektig den er.. Jeg klarer maks ett stykke!:)

HI

Skrevet

Synes den så veldig god ut jeg, og det er ikke noe hokus pokus å smelle sammen ei kake.

Bare følg oppskriften.

Skrevet

Jeg har laget denne kaken før, og den er veldig enkel å lage. (Jeg er ikke noe super flink å bake)

Du kan med fordel kutte ned på glasuren, er alt for mye! Jeg endte opp med å kaste halvparten. (Det randt bare av kaka, og det er jo grenser for hvor mye fyll man kan spise..)

Ville også delt den i to i stedefor tre lag, for det ble litt mye vanilje (og jeg er i utgp glad i vaniljesmak!!)

Skrevet

19:57: takk for tips! Jeg synes Det var voldsomt mye sjokolade, så jeg hadde tenkt å kutte ned litt på glasuren:) og 3 sjokoladeplater til pynt er jo helt sinnsykt mye:p

Og jeg

Kommer bare til å dele den i to, da jeg ikke har erfaring. Best å starte safe;)

Skrevet

Den ser kjempe god ut, men som nybegynner innen baking kan sidene til Manuela være ett godt tips. Hun pleier å forklare ned i detalj hva hun gjør, så bør vell være umulig å feile:P

http://www.passionforbaking.com/

Skrevet

Men hjelp??? Steketiden er på 30-40 minutt på 180 gr, men den er jo helt rå inni?? Den lever.... Hva gjør jeg???

Skrevet

Åååå, det hadde jeg helt glemt,ja... sånn ble min også, hadde den vel inni ca en time...

hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...