Gå til innhold

skal ut å reise og vil utsette MENSEN..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på kjærestetur og tror du ikke at JO da det er den helgen jeg venter mensen. Jeg går ikke for tiden på noe prevansjon men jeg må vell begynne på noen slik at jeg slipper å få mensen da.. Noen gode tips til hva jeg kan begynne på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ????

Skrevet

du kan utsette det med p piller plaster osv.. Funker ikke her når jeg prøver på det- jeg blør like godt litt i 2 uker istede for ;) haha

Skrevet

Det finnes egne tabletter du kan ta for å utsette mensen, ring legen din for de er på resept.

Det er ikke første gangen noen vil utsette mensen, legen har løsningen :)

God tur!

Klippet fra KK:

Det er også helt mulig å utsette mensen når man ikke bruker p-piller. Mensen kan da utsettes ved hjelp av gestagenholdige tabletter som for eksempel Primolut-N.

Behandlingen må starte senest 3 dager før ventet blødning. Blødningen vil da komme et par dager etter at du har tatt den siste tabletten.

Det er viktig å huske at du kan bruke disse tablettene bare når du har regelmessig menstruasjon, fordi du er avhengig å vite når du får menstruasjon. Slike tabletter er reseptpliktige, ta derfor kontakt med lege.

Skrevet

Disse tablettene ovenfor virker, MEN noen, inkludert meg selv, blir helt ko-ko av dem :P Skikkelig pms-gal!

Skrevet

Jeg har brukt primolut tidligere. Fungerer kjempe fint:-)

Skrevet

Primolut virker på å stoppe blødning men jeg blir på grensen til ond av dem....;) Men det blir jeg av kunstige hormoner uansett altså så hvis det fungerer fint på deg er ikke det noe problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...