Gå til innhold

Hyppighet på amming, plutselig oftere igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har rundet 3 mnd og etter å ha sovet fint fra 20-00, 00-04, 04-07, 07-09 med mat mellom, vil hun nå plutselig ha mat hver time fra 20... mor blir fullstendig utkjørt og lurer på om dette er vanlig, eller tegn på at noe er galt? Hun vil ikke ha mat oftere enn vanlig på dagen, spiser da annehver time ca. Hun virker glad og fornøyd, mange tunge bleier, men vekstkurven hadde flatet noe ut sist, på vekt ikke på lengde.

Det begynte for ca en uke siden med stadig tettere nattamming, og toppet seg i natt med pupp i munnen nesten konstant. Problemet er jo at hun er så trøtt at hun sovner igjen før hun rekker spise særlig mye...

Er dette vanlig, hva kan jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er visst vanlig. Mange har visst en økeperiode rundt 3-4 mnd alder. Ei i barselgruppa mi fikk råd fra HS å starte med velling på kvelden (en teskje grøtpulver i mm el mme) for å fylle magen til mini litt bedre. Tror babyen hennes var rundt 3,5 mnd da, og det gikk veldig bra. Rådfør deg med helsesøster først. Et annet tips er jo å ikke la babyen ligge i dynen mens du ammer, skifte bleie før amming på natten ol. sånn av babyen våkner litt skikkelig og spiser ordentlig.

Skrevet

Er så redd for å vekke skikkelig, tilfelle hun da ikke vil sovne igjen. Husker med skrekk når hun var nyfødt og var våken lenge etter hvert nattmåltid. Men jo, for å sove en stund må hun jo få spist nok...

Skrevet

Der er en kneik akkurat ved 3 måneder. Har forstått at da er det blitt mer rutine på puppen etter det :)

Jeg følte jeg satt konstant med puppen ute de første 3 månedene, og så bedret det seg betraktelig :)

Økedøgn vil de ha så lenge de ammes fullt :)

Bare tilby mat når hun vil ha :) Det går seg nok til, skal du se :)

Skrevet

Ei venninne av meg begynnte med velling da gutten var 3,5 mnd. da begynnte han å bli mer urolig på natten. men etter velling sov han plutselig over natten etter en liten uke =) kan være en ide å gi litt ekstra på kvelden i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...