Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Noen med erfaring på området? Min mor har i flere år slitt med det og nå er jeg sliten og lei av å prøve å hjelpe. Har kontaktet flere hjelpelinjer o.l når hun har hatt gode perioder der hun sier hun vil ut. men det holder liksom ikke. Er gravid og vurderer å gi henne ett ultimatum på enten å fortelle det til familien eller at hun ikke får se lille når h*n kommer.. bare fordi det er det eneste jeg vet hun er redd for å miste nå. frustret og fortvila nå.. Har dere råd/erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Er du den eneste i familien som vet om det? Tror jeg hadde fortalt det til de andre jeg da. Du sier du er villig til å stille et ultimatum og risikere "miste" henne, da er du vel også villig til å tåle sinnet hennes for å sladre? Du kan ikke gå med dette alene, og kanskje presset fra flere han hjelpe henne? Er hun gift eller alene, om du forteller det til partneren hennes kan det kanskje bli en ordning med økonomien, at hun ikke får tilgang på så mye penger? Kjenner personlig to stykker som er spilleavhenging, bl.a min bror. Da han fikk barn og ønsket om eget hus osv kom bestemte han seg for at nok måtte være nok. Som et ledd i å slutte med spillingen valgte han å fortelle om problemet sitt til alle som gadd høre, det gjør fallhøyden så stor om han skulle sprekke. Han har sagt høyt og tydelig at nå er sønnen det viktigste i livet hans, og som pappa kan han ikke spille vekk midler som kan komme sønnen til gode. Han har nå vært spillefri i et år. En kamerat av mannen har løst det på annen måte, han kan ikke tenke seg livet uten spilling, så han har satt det opp som et punkt på budsjettet. Han gir seg selv et visst antall penger i måneden å spille for, vinner han kan han spille bort premien også. Han klarer faktisk holde seg til budsjettet og spiller seg ikke fra gård og grunn. Det er altså flere måter å løse dette på, men det er ikke rettferdig at du skal bære din mamma sin bør. Del den med andre, la henne bli sinna, det går over. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 takk for svar ja, jeg er den eneste. Har fortalt det til min samboer så har en "ventil" der for å få ut litt, men når mamma har spurt direkte om han vet så har jeg svart nei. Hun og samboeren hennes har flyttet fra hverandre etter nesten 20år men de er sammen hver uke. tror grunnen er at hun har dårlig samvittighet og er redd han skal finne det ut siden han er veldig økonomisk av seg. Hun er 50år og bor nå i en hybeleilighet fordi hun ikke har noen sparepenger igjen. Hun er sluttet å gjøre sosiale ting og jeg tror rett og slett det er det eneste hun klarer å finne på å gjøre. Har bare noen uker igjen til fødsel og hun er sta, er så redd for at jeg må feire jul og fødsel uten henne om jeg sier noe og hun blir sint.. men samtidig er det jo aldri noe tidspunkt som passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå