Gå til innhold

Sorel sko..

Jente 08 :) + to gutter 12 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver her jeg, virker som om det er mer aktivitet her enn på skravle.

Jenten min har et på Sorel sko. Denne typen:

http://www.sorelfootwear.dk/on/demandware.store/Sites-Sorel_INT-Site/default/Product-Show?pid=803298422307

De ble forrige helg klissgjennomvåte etter en lang tur i skogen, og er fortsatt ikke tørr. de har stått (vanlig vei og opp ned) og lagt på badet i en uke nå og er fortsatt våte. Vi har ikke klart å få ut foret eller innersålen for å tørke det.. Noen som har slike sko som har hatt samme problemet?

Har hørt så mye bra om de, men er igrunn bare skikkelig skuffet over de nå.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også kjempeskuffet over disse..

de siste 3årene har jeg sverget til Viking! ungen er bestandig varm, og aldrig våt :) så slipper jeg å bekymre meg :)

Skrevet

Imprignerte du den før du tok de i bruk, og har du vasket dem før?

Jeg har også Sorel sko- men ikke samme typen som de du har. De skal være 100 % vanntette, men har ikke fått testa de enda, men hørt mye positivit :) Det er Sorel Supertrooper .

Skrevet

De var helt nye andre gangen hun brukte de. Mener å huske at jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å imprignere de..? Jeg har også hørt mye bra om de, men kanskje jeg har blandet modellene da at det er den andre typen som er så bra, den som du har.. Går det an å ta ut såle og fôret i de du har?

Hun har hatt vikingsko hvert år til nå og jeg tror jammen jeg må å kjøpe noen til hun i år allikevel...

Skrevet

hmm, ikke meningen å bli anonym.. 12.21 var meg!

Skrevet

Hvis det er akkurat den modellene du er, så er det bare å løfte ut foret (sokken), og tørke den for seg selv.

Jeg har voksenversjonen av disse, og har aldri blitt våt. Jeg tar allikevel alltid ut innersokken etter bruk, da det danner seg kondens på innsiden av støvelskaftet...

Men om skoene virkelig har blitt våte, tar du de med tilbake der du kjøpte dem, og rerklamerer. De skal være vanntette! Kanskje det er en produksjonsfeil..

Skrevet

Ha ha, nå lo jeg godt her! vi har dratt i sålen og ikke skjønt hvorfor vi ikke får det ut! Ingen av oss har tenkt på å dra ut hele "sokken", men nå er den ute og ligger til tørk, sånn på ordentlig!!

Fikk også nettopp en forklaring på hvorfor de var så våte, hun hadde vært på tur med faren og trakket i søle, og dermed helt svarte i foret på kanten, så når de kom tilbake hadde faren spylt de med hageslangen for å skylle de.. hehe, da prøver jeg igjen med blanke ark og ny tro på disse skoene!

Takk for hjelpen!

Skrevet

MIn unge var alltid våt med de skoa. hadde de for første og siste gange i fjor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...