Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Har så lyst på en hvit katt!Men har hørt at katter som er hvite og med blå øyne er mer utsatt for sykdommer og plager.Stemmer dette? Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 De e ofte blinde og døve, eller svaksynte og nedsatt hørsel. Men dette gjelder albinoer, ikke raser med blå øyne for de har som regel noe pigment likevel.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Det er de med blå øyne også, det er ganske mange av de som har nedsatt syn og hørsel. Men de med gule øyne er som normalt. Det sa i hvert fall dyrlegen til oss. Vi har en helt hvit katt med gule øyne og han er som alle andre katter. MEN hvis jeg skulle valgt igjen så ville jeg valgt en sort katt. Vi har hvite kattehår overalt og kan nesten ikke gå med sorte klær hjemme.. Måtte kjøpe oss en lys sofa bare fordi det ble så mye hvite kattehår på den mørke sofaen vår (skulle kjøpe ny sofa uansett da)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 ja, hvis det er en rasekatt du skal få.. men vi hadde en helt hvit katt når jeg var lita, men det var en blandigsrase, hun var frisk, ble 11 år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå