Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Er sikkert mange som reagerer sterkt på dette, men ville høre deres meninger.. Jeg føler jeg er helt utslitt og begynner å bli deprimert rett og slett. Jeg jobber 100 % stilling og mannen har begynnt å pendle, så han er kun hjemme i helgene. Jeg jobber både dag og kveld og føler jeg ikke strekker til. Når barna er lagt setter jeg med ned i sofaen å griner rett og slett. Ting har vært litt vanskelig mellom meg og mannen etter han ble ukependler og jeg tenker mye på hvordan dette skal gå. Er det greit å sykmelde seg for en kort periode eller mener det at det er helt feil?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Hva vi mener er helt uvestentlig, det er hva legen din sier som har betydning. DU kan ikke sykemelde deg, legen din sykemelder deg om han mener det er hva som skal til for å få deg på beina igjen. Men du har jo et ansvar for eget liv også, kanskje kan du ikke jobbe fullt når mannen pendler. Kanskje passer det ikke for dere å ha en pendlende mann osv, dette er jo ting dere må finne ut av selv. Å bli sykemeldt en periode er jo helt dødfødt om ingenting er annerledes når sykemeldingen er over, da er det rett i kjelleren igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Det er ikke opp til oss å vurdere din arbeidsevne, det må legen din gjøre. Men ja, det er mange som har blitt sykemeldt for utbrenthet før, så sånn sett har jo legestanden vurdert utslitthet som sykemeldingsgrunn. Jeg har vært utbrent selv, og jeg har aldri noen sinne vært så redusert før. Så jeg forstår deg godt!!! Men, hvis det er din og familiens livssituasjon som gjør at du blir utslitt, og ikke hardt press på jobben, så må du jo vurdere å gjøre noe med situasjonen. Fellesskapet skal jo ikke betale for at mannen din ikke er hjemme og bidrar. Så på sikt må dere vurdere om en av dere skal jobbe mindre, eller om mannen din må finne seg en jobb nærmere familien. Selv ble jeg sykemeldt i to uker, og da jeg begynte å jobbe igjen måtte jeg korte ned arbeidsdagen vesentlig for ikke å gå på en smell igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 hvis ikke du lytter til symptpmene så kan du risikere å møte veggen, da kan du være ute i månedsvis. En uke sykemelding for å komme deg ovenpå er mer å anbefale
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Jeg har vurdert å høre om jeg kan gå ned i stilling, men tviler på at arbeidsgiver blir særlig glad for det og redd han sier nei
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Ja jeg tenker egenlig det samme som deg 10.33. Har vært deprimert og gått til psykolog og lykkepillen for noen år tilbake og har lite lyst til å komme dit igjen. Men føler kanskje jeg ikke er SÅ sliten at jeg kan sykmelde meg enda
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Jeg synes dere bør ta mer ansvar for dere selv, helse, barn, familieliv OG arbeidsgiver. Det er HELT normalt og kjenne seg utslitt i en periode med små barn, dette bør man selv ta ansvar for. Spør arbeidsgiver om redusert arbeidstid evt søk ny jobb med mindre ansvar og lettere arbeidstid.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Hvis du har småbarn så skal det mye til før arbeidsgiver kan nekte deg redusert stilling.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Fins det noe lover og regler på dette da, som jeg kan referere til? Har en rimelig kjip arbeidsgiver
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Veiledning%20og%20brosjyrer/2007/smaabarnsforeldres_rettigheter.pdf Se side 17.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå