Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Etter sist fødsel var jeg en god del videre nedentil enn fød... var flink med underlivsmuskulatur-øvelser både før og etter fødsel, men føler at det ikke har hjulpet særlig og at det aldri vil bli som det var. Under sex er jeg mindre følsom da jeg og mannen ikke lenger er helt 'hånd i hanske' om du skjønner. Flere som har det slik? Er gravid igjen nå og føler at jeg bare blir slappere nedentil! Kjennes også som kjønnsleppene og deler av muskulaturen der nede er hovne og tykke hele tiden, kjempesnål følelse, - hva kan dette komme av? Er det mer blod der nede eller noe slikt? Hvis jeg sitter på huk så kjennes det som hele underlivet kan falle ut... Noen som vet øvelser en kan gjøre, - eller som har oppmuntrende ord om at det vil bli bra til slutt... ?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Latterlig kommentar, gå å legg deg under dyna igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Jeg følte det også slik under graviditet 2. Ikke sikkert jeg var så klar over det med 1.. Men hovenheten forsvant bare dager etter fødsel, kanskje 2 uker;) Jeg tror ikke du skal fokusere på hvordan du var før, og akseptere at underlivet er forandret. Over tid blir det glemt, og du er fornøyd likevel;) Jeg er sikkert ikke like stram som før jeg ble mamma jeg heller! Mannen klager ikke og sexlivet forandrer seg med åra også
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 HI her. Velger å overse enkelte innlegg og takke for andre. Godt å høre at jeg ikke er den eneste og at det gikk over etter fødsel Det er så rart, når jeg er gravid har jeg kjempelyst på sex hele tiden, men skjemmes liksom plutselig over kroppen min selv om vi har vært et par i mange mange år, og når jeg da blir så rar nedentil i tillegg til at jeg vokser og vokser så er det litt vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Hvor lenge er det siden forrige fødsel? Ammet du lenge? Ting trekker seg ikke skikkelig sammen før man er ferdig med amming. Selv hadde jeg nesten ingen følelse i vagina i tredje trimester og en stund etter fødsel. Jeg var veldig redd for at sex skulle være slik framover og var skikkelig sint for at kvinner ikke forteller hverandre om slike ting! Men det gikk seg til, faktisk, selv om det tok tid. Legger til at jeg har kun hatt ks, så regner med at dette er hormonelt og ikke vare relatert til traume i vagina som en vaginal fødsel vil være.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Man blir "slappere" der nede når man er gravid. Hovner opp, muskulaturen endres og slimhinnene endrer seg midlertidig, så det er ingenting å bekymre seg over, det går over når du har født.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 08:03 Det er vanlig å få forøket sexlyst ja, så der er du helt normal! Følte meg konstant lysten fra 3-4 mnd fram til 7-8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 HI her igjen, takk for fine svar. Mindre bekymra nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå