Gå til innhold

Uplanlagt gravid, WHAT TO DO!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn fra før, er alenemor hvor bf har samvær.

Vi bor i ved en storby.

Jeg har nå blitt gravid med en annen som bor i en annen storby i norge. (Ja, jeg vet at det er helt idiotisk å klare det!!!! Jeg gir meg selv nok bank over det, vær snill og ikke gjør det du og)

Har ikke pleiling på hva jeg skal gjøre!!!!

Det blir jo galt uansett hva jeg gjør!

Hva hadde du gjort? Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått ungen. Ikke krise med forskjellige fedre/fysisk avstand. Men det fordrer jo at du ønsker en unge til, da!

Skrevet

Per idag ville jeg tatt abort. Ville ikke blitt alenemor til to barn.

Men du har to valg;

1. Ta abort

2. Ikke ta abort

Tar du abort vil du ikke blir alenemor til to.

Tar du ikke abort vil du ha en til "løsunge", og det å finne livspartner blir mer vrient om du vil ha flere barn enn disse to. Da vil du ha f.eks. tre barn med tre forskjellige fedre.

Om du tar abort er det jo ingen krise. Embryoet i magen har ikke noen følelser enda og vil ikke klandre deg for ditt valg.

Skrevet

Lausunge faktisk,skjerp deg 04.18 du er jo helt på vidden!!

Behold barnet om du tenker at det går bra,ville aldri tatt abort uansett jeg da .Jeg er alene med 2 å har ikke angret en dag på det valget ;)

Masse klem og lykke til ;)

Skrevet

Skjønner godt at du ikke vil ta abort, men er tanken å ha en unge til også lite fristende kan du alltid vurdere en mulighet som tydeligvis ingen tenke på lengre: fød barnet og adopter det bort. Da har du ikke drept et uskyldig barn, men slipper samtidig å måtte oppdra det selv. Veldig veldig få som vurderer denne muligheten.

Skrevet

HI her

Det er ikke det at jeg ikke vil ha en unge til. Jeg har hatt lyst på en til siden den første kom :) Den første er 16 mnd nå.

Jeg har hatt abort tidligere. Jeg er ikke i mot abort, meg jeg sa da første barnet kom at jeg aldri ville tatt abort igjen.

Jeg vet jo alt om gleden ett barn har med seg.

Samtidig så har bf her vært utrolig vanskelig og laget trøbbel av alt og ennå litt mer. Det ser ikke ut til å stoppe med det første.

Jeg vurderer å flytte nærmere barnefar nr2. Han har også ett barn fra før som han har 40%.

Adopsjon? Det tror jeg faktisk hadde vært ennå mer vanskelig enn abort.

Men om jeg tar abort, burde jeg fortelle det til barnefaren eller la vær? Jeg heller både for å og i mot der...

Skrevet

Om du skal fortelle eller ikke kommer an på hvilket forhold dere har.

Hvordan har du hatt tid til å treffe en ny mann fra en annen by når du er alene med en så liten baby?

Skrevet

Jeg ville tatt abort.

Har selv fire barn (med samme far) og hadde nok hatt store problemer med å ta abort, men i din situasjon hadde jeg gjort det. To barn med forskjellig fedre.. for en kabal å legge med samvær, høytider, ferier osv. En dag ønsker du kanskje å slå deg til ro med en mann og stifte "A4-familien" også, da blir det plutselig en tredje far med i bildet...

Nei, det hadde blitt for mye for meg altså, jeg hadde tatt abort.

Skrevet

Vi har ikke ett forhold, men sender mail med hverandre hver dag.

Han er en gammel erobring som kom til oss på besøk. Traff han første gang i 2000.

Skrevet

Du må følge hjertet ditt. intet annet.

Ikke bry deg noe annet enn hva hjertet ditt sier.

Du har tre valg¨.

Abort

Beholde

Bære frem og gi det til barnefar.

Skrevet

Ja, har tenkt på hvordan det evt skal løses med samvær. I og med at han har ett barn fra før, så hadde det jo vært naturlig at han hadde samvær med begge barna samtidig. Men jeg vet jo ikke om han mener det samme. Det er jo uansett ikke snakk om overnattingssamvær, el evt 40 % før tidligst barnet er noen år gammelt.

Barnefar kan jo også ende opp med flere 'lausunger' etterhvert hvor samvær også skal samkjøres.

Usj. Nei.

Min mor har selv tre barn med tre forskjellige fedre, og er gift nå når alle barna er vokse (hun begynte sin reproduksjon i tidlig alder).

Tror ikke jeg noen ganger kommer til å få a4-familie uansett hva jeg gjør i denne situasjon

Skrevet

Hjertet mitt sier beholde, hjernen abort :(

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten!

Du er ikke idiotisk, så slutt å snakk nedlatende til deg selv :)

Vil du ikke ta abort, så gjør du ikke det heller!

Jeg hadde ikke tatt abort :) Lykke til med valget ditt!

Skrevet

Er det ikke mulig for deg å bli sammen med barnefar til den i magen da? Siden bf til nr 1 uansett er håpløs ;)

Skjønner det er kjipt med 2 barn med ulike fedre, hvertfall om du til slutt faktisk finner en flott mann å flytte inn med/gifte deg med, og plutselig har du 3 barn med 3 forskjellige menn... Ikke bare bare å få kabalen til å gå opp med jul, nyttår, ferier osv da, om alle fedre skal få sitt :P

Ønsker deg uansett masse lykke til!! :)

Skrevet

Jeg ville aldri tatt abort selv, fordi jeg mener det er drap. Jeg har mistet barn ufrivillig selv, FØR abortgrensa, og har sett med egne øyne at det ikke er en "klump", men et menneske. Så for meg hadde det vært helt uaktuelt å ta livet av barnet mitt, uansett hvor mange barn og fedre jeg måtte ende opp med.

Men det er meg. Du må selv avgjøre hva som er riktig for deg.

Skrevet

Det kommer an på hva barnefaren vil. Skulle gjerne blitt sammen med han jeg!! Tror jeg må ta en liten prat med han. Stakkar, var ikke derfor han kom på besøk :(

Jeg legger mye kabal på mobilen, så alt er vel mulig? :-p

Takk for lykkeønskningen.

Skrevet

Jeg ser hva du sier, og er til dels enig. Jeg har selv sagt at jeg aldri vil ta abort igjen. Men dette er en veldig kinkig situasjon som jeg ALDRI hadde trodd jeg ville havne i!

Men takk for din mening, setter pris på det! Har selv også mistet før abortgrensen, men da var det så tidlig at jeg ikke visste om graviditeten selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...