Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Det er ansatt en ekstra pedagog på 1.trinn på skolen her fordi det er så mange som er tilmeldt diverse. De to "verste" tilfellene (under utredning) er barn av en ped.leder i bhg og en baseleder ungd.trinn. Det synes jeg er urovekkende... Det begge barna sliter med er å sitte i ro, høre på de voksne, ta imot beskjeder, konsenrasjonsprob. i timene etc... Ene ungen kan ikke prate ordentlig, kan ikke si r eller k og enkelte andre lyder.. Ungene er normalt intelligente, tror jeg, men tydeligvis ikke vant til å følge beskjeder? Er liksom vant til at barn med foreldre med stillinger ihvertfall innen pedagogisk arbeid skal ha litt bedre kustus på ungene sine Mye jeg ikke vet, selvføgelig, men det jeg synes er mest urovekkende er at disse (er en gutt og en jente) ikke kan følge beskjeder, vise respekt ovenfor voksne etc... Har også sett hun ped.lederen med ungen sin utenfor skole, der hun kjefter åpenlyst fordi han er turbo, han har også en lillebror som er på samme viset. Mister litt tiltro til foreldrene i deres jobbstilling, føler jeg....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Som du sjølv seier, det er tydelegvis mykje her du ikkje veit. Manglande "kustus" er vel sjelden grunnlag for utredning. Også pedagogar kan få barn med spesielle behov.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 skjønne du ikkje at de ansatte i bhg er heilt utslitt av å ta seg av andre sine unga heile dagen. så når dem endei kjæm heim e dem så sliten at dem gir faen i oppdragelse. IRONI!!!!!! av alle teite innlegg. alle folk kan få unga med atferdsvanska. ka har jobben demmes me hvordan ungan deres er.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Dine tre første setninger var nok til at jeg svarer.... TROR du virkelig at det har med oppdragelse å gjøre??? Seriøst??? Er du bare dum, eller later du som?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Vel,jeg har mange veninner med barn. Kun to av barna har adferdsproblemer og begge mødrene jobber som.....tada! .....pedagogisk leder. Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Hallo. De kan ha vanskelige unger akkurat som oss. Jeg har en av hver og er kokk.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Jaiks, har jeg havnet i en tidsmaskin og landet i 1950? Send dem på forbedringsanstalten, så får de lære kustus og bli nyttige samfunnsborgere.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Skole og barnehage ansetter ikke en pedagog ekstra hvis det ikke er god grunn til det. Det er det ikke ressurser til. Blir litt oppgitt over fordommene som lyser igjennom her. Siden de er pedagoger skal de ikke ha barn med uønsket oppførsel? Foreldrene er sikkert kjempe slitne av 3 barn med spesielle behov (tydeligvis, siden det er ansatt ekstra hjelp), ikke døm de.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Jeg er barnehageansatt og har et barn som er under utredning. Og jeg ser ikke helt hva det mitt barn gjør grunnet "sykdom" skal ha med min oppdragelsemetode. Det er ikke alt som kommer av dårlig oppdragelse og det er en kamp å komme gjennom og til det punktet hvor man får utredning av barnet. Tok meg 2,5 år fra jeg begynte å se at noe var feil til jeg endelig har kommet så langt at hun nå skal til habiliteringstjenesten for å bli utredet. Og det skal jeg si deg barnet mitt har flere anledninger visst seg en fantastisk problemløser og langt smartere en andre barn på samme alder. men barnet har ikke språk og har vanskelig for å forstå og derfor ikke klarer å følge beskjeder. Du skal være forsiktig med å synse om barn du bare har et lite bit informasjon om. Jeg blir så lei og trist av folk som forhåndsdømmer. Jeg har valgt å gå åpent ut til alle foreldre i mitt barns bhg om hva som foregår med henne og merket etter det stor forskjell på hvordan andre er mot både meg og barnet etterpå. Men det er synd man var litt dømt til dårlig mor og litt mislikt barn fordi hun ikke fulgte normen, fram til den dagen da de plutselig skjønte hvordan ting hang sammen. Men det er veldig trist da at barn har klart å komme seg helt til skolen før de får hjelp og utredning. For det er så viktig at tiltak kommer igang så tidelig som mulig. Og du du kan rekke tunge så mange ganger du vil i innlegget ditt det demper de fordommer du kaster ut.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #10 Skrevet 12. november 2011 Hi, Du må jo rett og slett være dum! Tror du atferdsproblemer har med oppdragelse å gjøre? Våkn opp. Blir paff av alle dumme og uvitende mennesker.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Det viser vel bare at det faktisk ikke er oppdragelsen som avgjør slikt? Å ha barn med adferdsvansker er en utfordring for alle, uansett utdannelse. De aller fleste med lærerutdannelse eller lignende kan om "normale" barn og deres utvikling. De kan lite om annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå