Gå til innhold

Jeg kan vel ikke bli tom for morsmelk? Eller??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nybakt mamma på 5. dagen, og det dukker stadig opp nye spørsmål rundt alt. I kveld har jeg ammet lillegutt 4 gang på 3 timer, og føler meg ganske tom i brystene. Kan jeg bli tom for melk? Bør jeg ha en flaske og erstatning tilgjengelig? Har hatt brystspreng i 2 dager, så var veldig uvant å føle seg tom....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok bare det at melkemengden er i ferd med å stabilisere seg etter babyens behov.

Om kvelden er det også normalt å ha mindre produksjon.

 

Ikke stress ved å begynne å tenke på erstatning og flaske(stress er melkeproduksjonens fiende!). Tilby heller brystet ca hver 3 time, eller oftere om babyen vil det. Men pass på at du ikke blir sår av det.

 

Her kan du lese mer om melkeproduksjon: http://ammehjelpen.no/artikkel/41/Melkeproduksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vesleguten! Du er nok ganske tom for melk med ein gang han er ferdig, men det fyller seg fort opp att. Di meir han drikk, di meir melk lagar du. Han er nok i ferd med å få deg til å produsere meir melk, etter som apetitten hans veks. Du må ikkje finne på å gje erstatning i tillegg, med mindre han ikkje legg på seg slik han skal. Då kan du oppleve at han likar flaskemelka betre, sidan den kjem lettare, og din eigen produksjon minkar.

Det er slitsomt å amme så tett, så håpar det går seg til snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystsprenget dei første dagane er forresten ikkje pga melka, men pga det strømmer til mykje blod til melkekjertlane for å få i gang produksjonen. Så sjølv om du ikkje har spreng no, så har du nok meir melk enn dei første dagane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke bli tom for melk. Faktisk så fylles brystene med melk like etter amming. Etter en time er det ca 40% melk, og etter tre er det 75% melk i brystene. Det er mer sannsynlig at melketypen har endret seg fra råmelk i brystmelk, og at barnet ditt har hatt økedager slik at det tar mer melk enn tidligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...