Gå til innhold

Har ikke tenkt til å gi noe fra ungene til barnefaren/eksen i farsdagsgave


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har vært slutt mellom oss i 2 år nå. Vi har hatt litt sex de siste månedene. Han har psykopatiske trekk og jeg føler jeg blir dratt mot han som en magnet. Vanskelig å sette seg inn i hvis man ikke har vært der selv.

 

Uansett, har nettopp fått vite at han har vært notorisk utro mot meg i alle årene vi har vært sammen (13 år). Han har visst et forhold til en av damene som han traff 3-4 år før det ble slutt mellom oss.

Jeg er så lei meg, rasende og holder på å kaste opp.

 

Siden det ble slutt har jeg kjøpt bursdaggave og farsdagsgave til han og ordnet med feiring her hjemme med oss. Og fått de til å tegne en tegning til han. Men han har hverken gratulert meg eller kjøpt noe fra ungene til meg til morsdag eller bursdagen min.

 

Har vært venner med han med håp om at han kanskje en vakker dag vil forandre seg. Men nå er det faen meg nok!! Kommer ikke til å gi han hverken gave eller oppmerksomhet denne gangen, skal ikke engang nevne hvilken dag det er, bare late som ingenting.

 

Kanskje jeg har kommet over det til neste år, og at jeg lar ungene gi noe da. De er så små enda at de vet ikke hvilken dag det er. Men nå synes jeg faktisk han fortjener å føle seg litt som dritt han også.

 

Han vet ikke at jeg vet om utroskapen/forholdet, men tror ikke jeg skal fortelle han det heller, for han fortjener ikke min oppmerksomhet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farsdag handler da ikke om DITT forhold til din ex. Det handler om barnas forhold til sin far. De er DE som skal feire han - ikke du

 

Selv om du er såret og trist, så kan vel ungene allikevel ha et fint forhold til sin far? Kan virkelig ikke skjønne hvorfor ungene ikke skal kunne lage kort eller tegning til sin far bare fordi dere ikke er best buddies lenger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skriver hun har kjøpt og arrangert for barnas far ! Hun nekter ikke barna å tegne en tegning til han , men hun gidder ikke stå på pinne for han mer !

 

Det høres ut som en bra løsning for deg TS . Det er viktig å ta vare på seg selv og sette grenser .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 2150, når eksen til hi ikke har ordnet med noe til morsdsgen, så kan ikke hun ha et godt forhold til barna sine...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hjulpet mine barn med farsdagen, jeg hjelper de med morsdagen.. om far er opptatt av det, så kan han hjelpe de med farsdagen.

Slik er det med bursdager også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg ikke sagt.

 

Min mening er imidlertid at det handler om å legge til rette. Greit at man synes exen er en stor dust, men man trenger ikke overføre disse holdningene til barna. Som foreldre bør man kunne svelge endel (store) kameler. Jeg synes fint man kan oppmuntre barna til å tegne (noe som er mer enn å nekte) eller oppmuntre de til å kjøpe gave(med hjelp), selv om man personlig synes far er en stor dust. DET er etter min mening et svært lite offer.....

 

Etter min mening viser HI en svært negativ holdning til barnefar og velger nå å boikotte farsdagen selv om de har pleid å gjøre noe ut av denne. På den måten er det lett å overføre sine egne negative holdninger overfor exen over til barna.

 

Og hva i allverden har morsdagen oppi dette å gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man hjelpe barna med en feiring av seg selv??

DET blir helt merkelig i mine øyne.....

 

tar DU med deg barna ut for å kjøpe gave til deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke du som skal ordne med farsdagsgave uansett - det er det ungene som skal.

Men det har de også rett til å gjøre - tross alt faren deres (med mindre han er fæl/slem mot de selvsagt)

 

Typisk farsdagsgave er tegninger, ikke kjøpte ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år er farsdagen på helgen min

 

jeg skal bake bløtkake, så kjører jeg unga til far sin litt utpå søndag, og henter de igjen utpå kvelden..

 

billig måte som de kan feire dagen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere det er like håpløst av far å ikke tilrettelegge for feiring av morsdag og eller? Eller har vi høyere forventninger til mødre her?

 

Ser liksom ikke for meg at hi hadde fått noen støtte hvis hun hadde skrevet at hun alltid hadde vært utro mot eksen sin, og at han nå var sur pga dette og derfor ikke gadd å ordne med morsdag til henne. Selv om HUN riktignok aldri ordnet farsdag for ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...