Gå til innhold

Gir dere barna feks tran, sanasol, grønnsaksbjørner, vitaminbjørner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille på 2,5 år vil ikke ha tran eller slike "tranfisk" lenger, men fikk smake sanasol i dag. Er det et ok alternativ eller?

Selv spiser jeg disse vitamin/grønnsaksbjørnene. De smaker godt :)

Min lille ville i dag smake disse med der står kun til barn over 3 år....

 

Hva er nødvendigt og hva gir dere?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn på 1 og 4 får tran.

 

Sanasol inneholder masse vitminer, men ikke omega3 som er kanskje det aller viktigste for utvikling av hjerne og nervesystem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva som er nødvendig egentlig. men mini har fått tran siden han var 4 uker. Liker det godt og får det hver dag ( er 2 år). Men vi gir en liten t-skje sanasol også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir såklart ikke noe et barn ikke skal ha.

Som jeg skrev i innlegget sto der 3 år på grønnsaksbjørnene, så da er det ikke aktuelt for vår del enda da hun er 2,5 år :)

 

Men spm var bare hva er normalt, hva trengs egentlig m.m

Finnes jo så mye på markedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi mi på 2 får nycoplus smartkids.. slike geleputer med omega 3. de inneholder A D og E vitaminer i tillegg.

Omega 3 er det viktigste tillegget hos oss da siden fisk ikke står høyt i kurs og sjeldent blir servert. D vitaminer er jo også veldig viktig siden det ikke er lett og få i seg nok av det og spesiellt nå i mørketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multivitaminer (sana sol, vitaminbjørner osv) er ingen erstatning for omega 3 tilskudd, d-vitaminer eller tran.

 

Min datter får nycomeed multivitaminmikstur og vanlig tran daglig. I perioder når hun har vært veldig lei så har hun fått omega 3 fiskene, men de godte-fiskene er ikke noen erstatning for tran heller, så jeg unngår de.

 

Min datter har fått vitaminer hele sitt liv, og tran fra hun var 4 uker gammel. Dette fordi hun ble født mye før termin og måtte få vitaminer slik at jerntilskuddet tok seg bedre opp i kroppen (multivitaminmikstur har vitamin C som bedrer opptaket av jern i kroppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11 her

 

Glemte å si at man også må passe på at barna ikke får i seg altfor mye av vitamin A, D og E siden både tran og multivitaminer har disse. For mye av disse over lang tid kan ha alvorlige konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 22.14

 

Passe på at barna ikke får i seg for mye av disse vitaminene A, D, E som finnes i tran....?

Vil det si at man ikke bør gi tran over lengre tid ? Ellers kan det gi alvorlige konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri gitt noe!

Spiser fisk til middag to ganger i uka, elsker makrell og fisk på brødskiva, og spiser masse grønt.

 

Jeg er aldri vært flink til å huske å gi sånt, men har tenkt å prøve sanasol el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A, D og E er fettløselige vitaminer som ikke skilles ut i urin ved overskudd, men lagres i leveren. For mye av disse vitaminene kan være skadelig siden kroppen ikke kan skille de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på snart 3 år, har fått grønnsaksbjørner i et halvår omtrent! Det er vitaminbjørnene man ikke skal gi til barn under 4 år Grønnsaksbjørnene er ok fra de er 3 år. Jeg tror ikke det er farlig å starte med grønnsaksbjørner nå altså. Knotten min er iallefall ikke særlig glad i ordentlige grønnsaker, så da er det greit at han får i seg bjørner i stedet da.

Tran får han i barnehagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke gi både full dose multivitamin og tran til dem hver dag, siden det kan føre til at de får for mye A , D og E vitamin. Men en av delene går bra.

 

Her liker ikke størstejenta vanlig tran, så hun får Eskimo Kids, som er tran med skikkelig søt tutti-frutti smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran og multivit.

 

Tran for å få i seg de stoffene og multivit for resten. Så lenge hun er en dårlig grønnsakseter.

 

Tranen hopper vi av og til over, for hun er glad i rød fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi hater tran, så her går det i tranfisker, makrell i tomat på skiva og fisk til middag.

I tillegg får hun Sanasol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...