Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Hvordan gjør dere det? Har et barn som har fast samvær med far annenhver helg, Og så er det jo ulike bursdager og slikt da, og barnet er kanskje på pappahelg når jeg har bursdag eller hos meg når far har farsdag Jeg sier til barnet at "pappa har bursdag" o.s.v., slik at barnet kan få lov til å ringe far om det vil. Ikke alltid barnet vil. Og fra sender ALLTID melding "Du må si til .... at ....har bursdag i dag" eller "vet .... at det er farsdag i dag?" JA det vet barnet! Men så , når det er omvendt da, jeg har dag så hører jeg INGENTING! Ikke sender Jeg melding å maser til far om barnet vet....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Om barnet ikke er hos den som har bursdag eller morsdag/farsdag så er det vel ikke noe å mase om. Så kan man heller ta en liten feiring når barnet er hos den som skal feires.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Det var litt merkelig at din eks skal mase om "vet vårt barn at det er farsdag i dag?". Er det for at han skal få en telefon? Jeg hadde da bare svart "Det vet jeg ikke". Alt av bursdager som er på din eks sin side bør din eks ta seg av. Det er vel ikke din oppgave og be barnet ringe f.eks. farfar. En telefon kan glede farfar, men voksne mennesker må også forstå situasjonen. Er barnet større kan jo barnet ringe.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 ja, ikke sant. Forstår jo at det er fint å høre fra barnet sitt på sin farsdag, bursdag eller nye samboers dag..... Men jeg hører ingenting om barnet er hos far på mine dager, og ikke senfer jeg medling ang. det
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Får melding Hver farsdag, pappas bursdag eller hans samboers bursdag.....om barnet er hos meg da..... Ja, svarer jeg, barnet vet det. og barnet sier da ok.. eller spør om å få ringe....
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Så lenge barnet får vite og har valg om å ringe så er det ikke noe problem... Kun problem for far kanskje?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 jeg (mamma) tar meg av min bursdag, min samboerens bursdag, morsdag og søskenes bursdager... Dersom min eks vil ha noe ordnet til farsdag/sin egen bursdag.. vel da må han ordne det selv. Om han ønsker å bytte helg, er jeg ikke kjip på det,men det må være på hans initiativ. (men da mannen har en total mangel på sådann, har ungene sluppet å ornde for far i de siste 10 år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå