Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Søkte bostøtte for en stund siden, ca et halvt år siden. Fikk da invilget. Har ikke fått bostøtten denne måneden og nå fikk jeg et brev i postkassen om at min søknad om bostøtte for oktober 2011 er avslått. Det står også: Husleie: 8500 Godkjent boutgift per måned (øvre grense): 6916 Trekk egenandel (beregnet av 220 513kr): 7202 Husstanden består av 1 person Intektsfasettelsen er ligningen for 2010 Nå bor jo jeg alene, men med et barn, så vi er jo to personer. Jeg har jo heller ikke søkt nå for oktober..? Og om jeg ikke skulle hatt bostøtte i det hele tatt, tror dere jeg må betale tilbake, eller hva? Har fått bostøtte på 3800 kr hver måned. Noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Er ikke dette pga den nye likninga eller noe? Jeg gikk ned i bostøtte nemmlig..men det er jo 2-3 mnd siden nå...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Var din selvangivelse klar i oktober? Da har de nok sjekket den og funnet ut at du tjente for godt i fjor til å motta bostøtte. Og når husleien din ligger over øvre grensen så vil du ikke få noe.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Min inntekt var i 2010 på 220 513 kr står det i brevet. Men det jeg er så redd for er om jeg plutselig nå får beskjed om at jeg må betale tilbake det jeg har fått. Tror dere det? Da burde det vel stått noe mer i brevet vel? Og jeg har jo ikke skrevet noen søknad for oktober! HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 ni, det tror jeg ikke. Ikke så lenge du ikke har "lurt" dem. Hvis de har gjort en feil, så tror jeg ikke de kan kreve penger igjen. Men hvis du lurer på dette, hvorfor ikke ringe de å høre?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Skal dra ned på kontoret der på mandag. Fikk nettopp brevet. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå