Gå til innhold

Bostøtte, kan dere som har peiling på dette se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte bostøtte for en stund siden, ca et halvt år siden. Fikk da invilget. Har ikke fått bostøtten denne måneden og nå fikk jeg et brev i postkassen om at min søknad om bostøtte for oktober 2011 er avslått.

Det står også:

Husleie: 8500

Godkjent boutgift per måned (øvre grense): 6916

Trekk egenandel (beregnet av 220 513kr): 7202

Husstanden består av 1 person

Intektsfasettelsen er ligningen for 2010

Nå bor jo jeg alene, men med et barn, så vi er jo to personer. Jeg har jo heller ikke søkt nå for oktober..?

Og om jeg ikke skulle hatt bostøtte i det hele tatt, tror dere jeg må betale tilbake, eller hva?

Har fått bostøtte på 3800 kr hver måned.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dette pga den nye likninga eller noe? Jeg gikk ned i bostøtte nemmlig..men det er jo 2-3 mnd siden nå...

Skrevet

Var din selvangivelse klar i oktober? Da har de nok sjekket den og funnet ut at du tjente for godt i fjor til å motta bostøtte.

Og når husleien din ligger over øvre grensen så vil du ikke få noe.

Skrevet

Min inntekt var i 2010 på 220 513 kr står det i brevet. Men det jeg er så redd for er om jeg plutselig nå får beskjed om at jeg må betale tilbake det jeg har fått.

Tror dere det? Da burde det vel stått noe mer i brevet vel? Og jeg har jo ikke skrevet noen søknad for oktober!

HI

Skrevet

ni, det tror jeg ikke. Ikke så lenge du ikke har "lurt" dem. Hvis de har gjort en feil, så tror jeg ikke de kan kreve penger igjen. Men hvis du lurer på dette, hvorfor ikke ringe de å høre?

Skrevet

Skal dra ned på kontoret der på mandag. Fikk nettopp brevet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...