Gå til innhold

Helt ærlig: hva tenker dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... når dere hører en 3-4 åring klikke i vinkel på bussen/bybanen? Skrike og brøle seg blå nesten hele veien.

-At de foreldrene ikke vet hva de driver med?

-Eller at stakkars, sånn er det å ha små?

Spør fordi jeg lurer på hva våre medpassasjerer tenkte om oss i dag. Eldstemann fikk et trassanfall av dimensjoner på en stappfull bybane. Selv forholdt vi oss rolige overfor ham, men lot ham ikke få det han skrek etter (sitte på eget sete), og han fikk beskjed om at hvis han ikke sluttet å brøle, måtte han ned på gulvet. Han ga seg ikke, så ned på gulvet bar det. Enda mere brøling. Helt ærlig nå: hva ville dere tenkt?

Før jeg selv ble mor, ville jeg dømt foreldrene nord og ned. Bortskjemt unge. Slik tenker jeg ikke lenger. Nå, hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg fikk barn ville jeg tenkt:" Herregud hvorfor får han ikke streng irettesettelse, eller skikkelig beskjed av foreldrene???!!!! "...

Nå som jeg har barn tenker jeg:" Huff, ja ja, snart er det min tur og stakkars dem;))" eller så hadde jeg oversett det hele, da barnet ikke skal få noen oppmerksomhet;)

Eldre generasjoner hadde en annen måte å oppdra på(kjefte, smelle), så de mener nok sitt, når det ikke ser ut til at foreldrene oppdrar.

Barnløse tror som regel at ungen ikke eier oppdragelse og at foreldrene er slappe.... Vi må nok alle svelge noen kameler gitt;))

Skrevet

Tenker ikke noe i det hele tatt nå som jeg selv har barn og har gått gjennom perioder med trass.

Men før jeg fikk barn, så tenkte jeg: herregud, kan ikke noen få ungen til å holde kjeft.

Skrevet

Jeg har en 7åring som kan holde på sånn, og det er ikke mangel på oppdragelse, for å si det sånn. Så jeg hadde nok tenkt at "åh, så glad ejg er for at det ikke bare er jeg som har det sånn..."

Skrevet

Jeg tenker "Få til helevete den skrikerungen til å holde munn". Jeg driter i om du bestikker ungen eller hva du gjør, bare du får han stille når jeg sitter på samme buss.

Skrevet

før ville jeg blitt iritert! "kan ikke foreldrene oppdra gutte eller, få ha til å holde kjeft!!"

nå : "aah, glad det ikke er bare meg!"

Skrevet

Helt ærlig?

"Takk og pris for at det ikke er meg denne gangen!"

:-)

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

tenker: "takk og pris at det ikke er min unge" (denne gangen) :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Før jeg fikk barn tenkte jeg "hvor er ørepluggene mine?"

Nå tenker jeg "glad det ikke er mitt barn og hvor er ørepluggene mine?"

Skrevet

Jeg har barn og veit det kan skje. Men du burde hatt vett på å gå av banen/bussen, for ingen andre gidder ha det bråket.

Skrevet

Da hadde jeg nok tenkt "Håper de skal av på neste stopp" :P

Skrevet

Gå av banen? Det synes jeg faktisk er helt urimelig, og det ville jeg faktisk ikke tenkt før jeg fikk barn heller, selv så "intolerant" jeg var da. Skulle vi gått av med en trett treåring og et spedbarn, og stå ute i kulden og vente på neste bane, ikke få barna i seng i tide, fordi noen synes det er ubehagelig å høre på skriking i ti minutter? Er ikke dette helt urimelig?

Noe annet er hvis det er i butikk, kirke, eller andre offentlige rom man lett kan gå ut av. Da bør man gå ut umiddelbart.

HI

Skrevet

Ja. Det er svært enkelt å gå av banen. Den ventinga på neste bane er ingenting, det er noe annet om du bor i gokk der det går buss hver tirsdag. Dessuten hadde det vist (og du hadde selvsagt også forklart) ungen at dette er noe som ikke er akseptabelt.

Skrevet

Jeg ville tenkt: "glad det ikke er meg"

Og håpet dere ville gått av på neste stopp.

Hadde det vært meg og ingenting virket, ville jeg gått av, akuratt som jeg går fra halvspiste burgere eller pizza dersom ungene ikke kan oppføre seg.....

Skrevet

Helt enig. Har med respekt for andre å gjøre.

Skrevet

Jeg har en 3 åring og en 4 åring. Jeg hadde smilt forstående til deg. Jeg hadde tenkt at heldigvis var det ikke mine unger idag, og jeg hadde fått en god følelse av å tenke på at barna mine ikke er verre enn andre barn, at dette er helt normalt.

Og jeg hadde tenkt at selv om du ser rolig ut så er du nok både svett under jakka og veldig stressa :o)

Skrevet

Uff, stakkars foreldre. Husker godt den ekle følelsen den gang det skjedde med meg. Og så hadde jeg kanskje tenkt at barnet var sliten etter en lang dag.

Skrevet

Unger har sine anfall. Men synes du burde gptt av busssen og forklart hvorfor til barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...