Gå til innhold

Flaskenekt. Desperat etter hjelp.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min på snart 7 mnd. nekter å ta flaske.

 

Han tok litt flaske tidligere, men fordi jeg var veldig redd for å ikke få til ammingen (storebror nektet å ta mer pupp da han var bare 3 mnd.), så var jeg veldig opptatt av å ikke gi mye flaske, men fullamme.

 

Nå betaler jeg prisen. Han vil ikke ta flaske, kopp, skje, sprøyte eller annet... har prøvd alle mulige merker og fasonger.

Eneste væsken han får i seg er min morsmelk, så jeg er redd han skal bli dehydrert til slutt... synes også han spiser (pupp) mindre og mindre på dagen, og tar det heller igjen om natta. Nå er vi oppe nesten en gang i timen, og jeg holder på å miste forstanden.

 

Fatter ikke hvordan han kan få i seg nok væske... Han spiser grøt og annen fast føde på dagtid.

 

Er sliten av at han er så avhengig av meg. Får ikke gjort noe uten å ha med ham. Og snart begynner jeg på jobb igjen, hva i alle dager gjør jeg da?

Jeg har vurdert å slutte helt å tilby ham pupp bare for å bli ferdig med det, er lei hele amminga nå, men så vet jeg at babyer skal ha MME/MM frem til de fyller året, og når han ikke tar flaske så går jo ikke det.

 

Er det NOEN der ute som har hatt samme problemet, og som har klart å løse det? Er evig takknemlig for tips og gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare må ta kampen og nekte puppen (iallefall om natten).. Og forsett å tilby han kopp/flaske på dagen til måltider. Om du ønsker å slutte å amme helt, så gjør du det! Ikke ha dårlig samvittighet om han blir sint for det et par dager, for plutselig har han helt glemt puppen og syns flasken er kjempe kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Egentlig kunne jeg tenke meg å delamme en stund til, men jeg forestiller meg at det er enklere å få ham på flaske hvis jeg er hard og innfører total puppenekt...

 

Men hvis jeg fortsetter å gi pupp på dagen så vil han vel ikke godta flaska?

Er redd han skal bli dehydrert også, han er så sinnssykt sta.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...