Gå til innhold

Fotballfruens butikk......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikker innom butikken i ny og ne, men har aldri kjøpt noe der.

I går var jeg innom en kinesisk nettbutikk og kikket på smykker og diverse, og da kom jeg over flere av Treasures sine smykker. De 3-4 jeg gjenkjente, kostet ca. 2 dollar (enda billigere om man kjøper i større kvanta), mens de i Treasures koster opp til 200,-

Ble temmelig paff.

Er dette vanlig fortjeneste på smykker ? Da vil jeg åpne smykkebutikk på nettet!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig. Mange av varene i norske butikker og nettbutikker kommer fra Kina og de koster slikk og ingenting. Tenk bare på Europris f.eks. Alt der er importert fra Kina og koster sikkert bare 1/10 av det de betaler fra Kina. Sånn er det bare. Jeg driver butikk selv og betaler 30 kr for et produkt jeg selger for 200 kr. Det er det som er business!

Skrevet

Så det er helt vanlig, altså. Hm, da frister det å åpne nettbutikk med kinaimporterte varer:-)

Skrevet

Du tenker ikke akkurat på at selvom man har f.eks. 90 % fortjeneste i forhold til kjøpesummen, så er det mange andre utgifter ved å drive butikk. All fortjenesten går ikke rett i lomma di altså!

Skrevet

Har du nettadressen til den kinesiske siden du var på?

Skrevet

Det er mange andre utgifter, da. Forsikring, drift av nettbutikken, annonsering, google adwords, frakt, embalasje, toll osv..

Skrevet

Hehehe....selvsagt skjønner jeg at det medfører mange utgifter å drifte en butikk!!! Herregud, altså.....:-)

Men fortjenesten er allikevel stor når prisforskjellen mellom innkjøp og utsalg er så stor.

Det fins drøssevis av disse butikkene på nett, bare å søke på china webstore free worldwide shipping etc.

Mener å huske at den ene butikken het tinydeal...? En annen heter dealextreme. Som sagt, det er mange av disse butikken:-)

Skrevet

Er mange slike butikker utenfor nettet også, Nille, Europris, noen lekebutikkjeder, Jysk osv importerer selv varer fra østen og har en bruttofortjeneste på sikkert 60-70%. Men disse butikkene har også varer fra norske leverandører da og fortjenesten der blir temmelig lav.

Man skal selge ganske mage varer om dagen for å bli rik da, det er mye jobb å drive butikk så timelønnen blir ikke så høy når man driver slik nettbutikk. Men for de som får det til blir det en grei inntekt likevel.

Skrevet

Det er litt spesielt.... Dessuten burde hun tatt et annet navn til nettbutikken, daTreasures er noe Walt Disney bruker i sine filmer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...