Gå til innhold

Øl HVER dag? Vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboern min drikker 1-4 øl hver eneste dag. Før koste han seg med en øl i helgene og i ny og ne ellers, men nå har det liksom plutselig blitt hver dag. Jeg synes det er litt spesielt å drikke øl så ofte, men han synes vel det er godt... Flere som drikker det så ofte?

 

Jeg tenker litt på levera hans, og også pondusen hans, men mest av alt på økonomien... Det blir jo en hundrings i øl per dag i snitt, han drikker jo ikke noe billig skvip... Kan jeg si noe til ham? Eller er dette helt vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han må ha det er han vel strengt tatt alkiss, og det er ikke bra for helsa og vekta heller å drikke så mye. Nei, det er ikke vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, si det til han!

jeg er kanskje ikke den som skal rope høyest, samboern min drikker også ganske så ofte! men dan drikker mest folkeøl/lettøl, eller Freeze alkoholfrittøl..

men det er jo en boks, eller en flaske nesten hver kveld når ungene har lagt seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber ja, er som regel etter jobb han vil ha en, også en til middagen og kanskje en til kvelden...

 

Han blir jo ikke full av det, så mulighet er vel ikke noe problem akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar meg en kaffe-baileys, eller en cider eller et vingalss som regel hver dag, etter snuppa er i seng.

Det er kosen min. Er ikke alkoholiker av den grunn:) Hadde jeg vært alkoholiker hadde jeg blitt det da jeg var student og drakk omtrent 3 ganger i uka..(i betydelig større volum)

Har ingen problem med å holde meg - og det skjer det også noen ganger:)

 

Fire øl hver dag hadde jeg kanskje reagert på, men ikke en eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går utover økonomien er det jo absolutt ikke greit.

 

Og det er ikke bra for helsa hans heller. Hvis han må drikke så mye hver dag er på god vei til å bli alkoholikere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig. Både jeg og samboer er glad i en øl for kos, men det skjer bare i ferier eller helger.

 

En gang moren min hadde en vanskelig periode, så drakk hun 1 halvliter hver kveld..... Etter en stund så kuttet hun plutselig ut, da hun mente at det kunne bli et problem etterhvert. Vi har en del alkoholikere i familien, så vi er ganske bevisste på akkurat det.

 

Ville pratet med samboeren din, han vil nok bli sint- da han innerst inne vet at det ikke er så bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...