Gå til innhold

vanskelig situasjon ang bryllupsdag i familien


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

besteforeldrene til min mann har hvert gift i 50 år i juni neste år.

de planlegger en tur til tyskland med båt for alle i familien. de skal dekke alle utgiftene med reisen.

 

jeg fikk tlf om dette. og sa jeg skulle prate med mannen min. det har jeg nå gjort og vi kom frem til at vi ikke kan dra.

vi har prosjekter på huset her for masse penger, og det starter rett før denne turen. og vi må være hjemme når dette skjer.

prosjektene er dyre, flere hundre tusen kr.

 

vi har to små barn oppi dette.

 

tidspunktet og alt ble veldig dumt i dette.

 

jeg starter i ny jobb etter nyttår. så har da ingen krav på fri med lønn.

jeg skal ha en uke med mannen og ungene i kristiansand. det er hele ferien vi skal på. og mer har jeg ikke råd til og ta fri.

 

oppå det hele går jeg veldig dårlig overrens med svigerfamilien for tiden. dette er noe vi jobber med alle nå. vi går hos psykolog.

 

vi jobber nå hos psykologen for og kunne se hverandre 2 timer en gang i ny og ne. men da en tur på 3 dager tror jeg blir veldig mye også.

 

jeg er i samtaler med noen på helse stasjonen ang hva som foregår her for tiden. og nevnte dette for dem. de mente på det samme som vi avgjorde. en slik tur er ikke smart.

 

det er riktig nok 8 måneder til.

 

bestemoren til min mann er nå utrolig sinna på oss. og mener at jeg står bak dette. og det gjør alt så vanskelig igjen. skulle ikke mye til for og klundre det til igjen.

 

jeg trenger litt andre meninger her. har vi tatt rett valg. ??

 

jeg beklager om dette ble rotete. og vanskelig og forstå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er en 3 dagers tur så kan jeg ikke ser problemet. Prosjektet kan gå sin gang uten dere i 3 dager, og dersom DU ikke får fri fra jobben så kan mannen din og barna deres reise!

 

Skjønner godt at besteforeldrene er sinte på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var lit vanskelig å forstå, men det er sikkert ganske komplisert!

men det jeg forsto, så tror jeg dere har tatt det rette valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann!! Dere har gjort rett. Å dra på en slik tur, midt oppi prosjekter, og bare det faktum at det må hjelp fra psykolog til for at alle kan gå overens, roper høyt og klart bli hjemme! (Elendig setning, jeg vet det :P)

Nei, bli hjemme med god samvittighet. Hadde jeg gjort glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var lit vanskelig å forstå, men det er sikkert ganske komplisert!

men det jeg forsto, så tror jeg dere har tatt det rette valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns iallfall at mann og barn kan dra på turen. Det er besteforeldrene hans. Har han ikke lyst til å feire dem?

Jeg hadde glatt tatt 3 dager uten lønn og latt prosjekter hjemme vente for å feire mine besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannen vil ikke dra uten meg. han er da redd de vil slenge mye om at jeg valgte og bli hjemme. han går ikke veldig overrens med de han heller. så og være alene for han sin del med de skjønner jeg at han ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet og jobbsituasjonen er undskyldninger du bruker fordi du ikke har lyst. Om forholdet til svigerfammilien er så dårlig som du sier kan jeg forstå avgjørelsen, men det bedrer ikke forholdet å bruke slike undskyldninger som dette. De er det bedre å si det som det er at du synes det blir vansklig å være å tett på fammilien over så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er det et rimelig valg fra deres side, men det vil jo sette tilbake forholdet til svigerfamilien med flere år. Slik at dere må slite utrolig mye for å få det tilbake på plass.

Går det ikke an å endre dato for disse prosjektene, eller å lønne en tilsynsfører de dagene dere er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt mitt valg fordi det er så mye. det er ganske mye som jeg føler blir påengang.

for meg så er det ingen unnskyldnig for og sleppe. men det er totalt alt sammen som gjør dette vanskelig.

 

det er koselig og bli bedt med på dette. men jeg syns ikke situasjonen passer seg helt. når jeg sliter med og være rundt de i 3 timer. så er ikke 3 dager aktuelt.

 

det er vårt valg hva vi velger. de burde jo respektere det. er jo ingen grunn til og bli sur.. lei seg ja men ikke sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at besteforeldrene ble sinna. Sinnet er vel et uttrykk for skuffelse. De inviterer hele slekta på tur for å feire, og dere GIDDER IKKE være med.

 

Du sier at dere går dårlig overens, men allikevel velger de faktisk å invitere dere med på en tur. Da synes jeg faktisk dere skal ta den utstrakte handa de tilbyr, og bli med. Du kan fint ta fri et par tre dager uten lønn. Hvis det er HELT umulig for deg, så får da mann og barn dra. tenk så moro for barna da - å få være med på tur med hele slekta. Da får mannen heller greie å bite i seg sure kommentarer over at du ikke er med!! LITT må han da vel greie han også!

 

Kan forsåvidt skjønne at 3 dager kan virke intenst når dere ikke går så godt overens. men på en båt trenger dere da ikke gå oppå hverandre hele tiden. Det er da mye dere kan finne på alene eller sammen med ungene uten at hele slekta er på slep. dere har jo også en lugar dere kan trekke dere tilbake på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rotete og vanskelig å forstå. Dere kan godt hende at forholdet mellom dere er slik at det beste er å ikke være med, men da får dere jammen meg være ærlige å si det som det er. Ikke å komme med masse lett gjennomskubare unnskyldninger.

 

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor mann og barn ikke drar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg er enig med 19:00. Du vil ikke og leter etter unnskyldninger. Si da at du ikke vil og ferdig med det. Det hadde jeg mer respekt for enn dine bortforklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har sagt ifra at mannen kan dra. dra han og barna. men han vil ikke. og jeg respekterer det. han klarer knapt og prate med familien sin. så skjønner at 3 dager alene for han blir mye..

jeg kommer ikke til og presse han på dette.

 

mulig dere ser på det som at man unnskylder seg. men jeg vet hvertfall at det fins flere grunner for og ikke dra. når jeg får spørsmål om hvorfor ikke så svarer jeg.

 

lyst til og dra er vell sånn ca 50/50 på ja og nei. men det er så mye annet som spiller inn for oss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...