Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Min jente er tre år og idag var det planleggingsdag i barnehage. Har vært høyt og lavt i hele dag, vi har vært ute, vi har laget middag. Hun hyyler når hun ikke får viljen sin, så nå er jeg SLITEN og har masse hodepine! Er forresten alene med henne, men (heldigvis) skal hun til faren sin idag på samværshelg..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Jeg drømmer om å jobbe, jeg.. Gjerne overtid også. Er hjemme fordi jeg har barn med handikap. Må, men liker det ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Merker at jeg er litt sliten etter å være hjemme, alene, 19 måneder i strekk med barnet, men nå skal hun begynne i barnehage så det blir bra. For oss begge to :-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Klart det er slitsomt! Ofte kos fram til i 13 tiden, men så blir de jo lei... Jeg er hjemme med baby for tiden, og det er ca 110% stilling;) Uten pause. Joda, når hun sover litt kan jeg ta en kopp kaffe. Men en 3 åring sover vel ikke på dagen lenger.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 Det er faktisk veldig avhengig av været ute, og humøret til barna. Er det fint vær slik at det er enkelt å være mye ut, og ungene er i godt humør, så blir jeg ikke noe videre sliten nå som de er begynt å bli så store (minste er litt over 2 år, eldste er 9 år). De er på gode dager utrolig gode på å leke med hverandre, så jeg har til og med opplevd å kunne sette meg ned med en bok i en tjue minutter eller så når jeg er alene med alle ungene. Fordi de leker sammen og er lykkelig med det ;-) Men så er det de dagene været gjør det vanskelig å ha det gøy ute, ungene har sovet litt dårlig og er gretne og kranglete, trasser og alt er galt. Da er jeg utslitt og nesten klar for lukket avdeling på et psykiratisk sykehus når dagen er over, hehe...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Takk for svar her ;-) Nei, min 3 åring sover ikke på dagtid lengre.. Men blir fort grinete utover dagen når hun blir lei og i tillegg ikke får viljen sin. Har vært hjemme med henne to dager nå, var syk igår og klarte ikke engang følge henne i barnehagen. HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Nei, det blir jeg ikke. Storkoser meg! Men; nå har jeg jobb som ped.leder i barnehage, så jobben er myyye mer hektisk enn å kose meg hjemme.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Her har det også vært planleggingsdag i dag og jeg har vært hjemme med ungene fra 12 og til leggetid. Mannen jobber kvelden og derfor har vi hatt halve dagen hver. Jeg skulle egentlig jobbe hjemme og derfor har det blitt mye inne tid. Når jeg kom hjem fra jobb hadde de ligget i senga hele dagen og sett tv. De var fulle av energi og krutt. Vi gikk ut i to timer, så har de lekt litt selv på rommet, men etter middag har det blitt mye tv. Merker at de blir "slitsomme" når vi er så inaktive. Får dårlig samvittighet for at jeg har aktivisert dem med tv. I helgene er det ikke noe problem selv om faren jobber og det bare er oss tre hele dagen. Da er vi flinkere til å være ute, går tur i skogen, besøker folk og leker. Ser at det å ha hjemmekontor og 2 aktive barn ikke er noen god kombinasjon. Synes nesten litt synd på barna mine som har hatt en så kjedelig hjemme med mamma dag i dag.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Har vært plandag her og, og jeg har vært hjemme med sønnen vår (datteren min er skolejente, og er hos sin far nå). Vi har vært i byen, handla julegaver, vært en tur på mcdonalds, pakka inn julegaver og vaska hele huset. Har kosa oss skikkelig, begge to! Han har vært strålende fornøyd hele dagen Og det er han stort sett bestandig. Men er jeg hjemme med datteren min hele dagen blir jeg sliten. Hun suger energien ut av meg, og det resulterer i vond nakke og vondt hode. Så jada, jeg blir sliten jeg og...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Ja, jeg blir kjempesliten av å være hjemme alene med barna en dag. Selv en utrolig stressende dag på jobben er mindre slitsom mentalt enn å være hjemme med barna.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 Ja, det blir jeg! Jeg har en på 3 og en på 1.5 år. De går veldig dårlig sammen for tiden, dårlig kjemi. Mye krangling og slåssing dem i mellom. Så å tilbringe hele dagen alene sammen med dem er for tiden ganske slitsomt. Mannen min er bortreist i 3 uker. Jeg gleder meg veldig til yngste blir litt mer selvstendig og greier å kommunisere bedre. Håper at de da greier å leke bedre sammen og ting ikke blir så intenst. Yngste har i tillegg kronisk sykdom, så søvn blir det lite av.... Så pga planleggingsdag er det 3 hele dager med konflinkter og sjalusi brødrene imellom.... Skulle ønske mannen min var hjemme
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #12 Skrevet 11. november 2011 Når jeg har vært hjemme med tvillingene på 2,5 år i ei uke, er jeg VELDIG klar for å jobbe noen dager. Og etter noen dager på jobb er jeg glad for å være hjemme med dem igjen. Menp er vanskelig å hele tiden finne på noe som engasjerer dem. De går ikke i bhg, men har dagmamma når jeg har jobbeperioder.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #13 Skrevet 11. november 2011 ja, jeg blir veldig sliten. Men det hender (heldigvis) at jeg har noen gode dager med bare kos og ikke trøtt Tror alle mødre har det sånn av og til. Nå som jeg er gravid er det ekstra stress å være hjemme med små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå